اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات رئیس جمهور مربوط به شهرهای شمالی گلستان است

استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه بیشتر اقوام و مذاهب گوناگون استان گلستان در شهرهای شمالی ساکن هستند بیش از ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به این شهرها تعلق گرفته است.

بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات رئیس جمهور مربوط به شهرهای شمالی گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه در همایش امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی با حضور ماموستا دکتر  عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی و مسئولان استانی و شهرستان گنبدکاووس در حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان  و مردم مظلوم دنیا، عزت‌بخشی به اسلام و ملت‌های اسلامی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی (ره) از تحلیل رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: وجود وحدت در بین اقشار، اقوام و مذاهب مختلف ریشه در آموزه های دینی داشته و وحدت مسلمین به مانند یک پیکره و بدن بوده که با ایجاد مشکل و به درد آمدن یک عضو دیگر اعضا نیز دچار مشکل و آسیب خواهند شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هر یک از بزرگان دینی زمانی که به مرتبه‌ای می‌رسند کتابی با ۴۰ حدیث برگزیده از ائمه اطهار تالیف می‌کنند، اگر ۴۰ حدیث امام خمینی (ره) را مطالعه کنیم به عمق شخصیت والا ایشان پی خواهیم برد.

وی ادامه داد: توجه به اخلاق و تهذیب نفس، مداومت به نماز نوافل و شب، توجه به اذکار تا آخرین لحظات عمر، صراحت و شجاعت در بیان و اجتناب از هرگونه ملاحظه کاری، رعایت سادگی  در عین توجه به آراستگی ظاهر، نظم و انضباط و رعایت دقیق برنامه‌های روزمره، آزاداندیشی و ابتکار عمل در سنین بالای ۸۰ سال، اعتماد و اعتقاد حقیقی و صادقانه  به مردم، مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال در خط نه شرقی نه غربی و ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان و مردم مظلوم دنیا در راستای ایجاد عدل و داد در جهان تنها بخشی از شخصیت‌های امام خمینی در تحلیل رهبر معظم انقلاب است.

زنگانه گفت: وی اعتقاد و باور عجیبی به نقش روحانیون در بصیرت‌بخشی و هدایت بسیج مردمی داشته و اگر ما پیرو رهبر معظم انقلاب هستیم باید توجه کنیم که اسلام منهای روحانیون و علما معنا ندارد، بسیاری از انحرافات از فاصله بین مردم با روحانیون آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) به نظر و رای مردم احترام گذاشته و با وجود اینکه مخالف برخی از ریاست جمهوری‌ها در کشور بود اما از همه دولت‌ها تا زمانی که منافع مردم در خطر نبود حمایت می‌کرد، رهبر معظم انقلاب نیز ادامه‌دهنده همین سیره هستند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با وجود‌همه لشکرکشی‌های استکبار جهانی و ایجاد فساد در دنیا آنها به این نتیجه رسیدند که درایت، تیزبینی و عرفان امامین انقلاب سبب شده تا این انقلاب به جهان صادر و به انقلاب امام زمان (عج) متصل شود.

وی گفت: شخصیت و ویژگی‌های منحصر بفرد امام خمینی (ره) و رفتار وی به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب این فضائل را تعبیر به نزدیک شدن امام خمینی (ره) به دروازه‌های عصمت کردند‌.

زنگانه با اشاره به وجود اقوام و مذاهب گوناگون در گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه گلستان رنگین کمان و نگین اقوام و مذاهب در کشور است تلاش کردیم از ظرفیت‌های‌ مختلف اقوام بهره برده و در این راستا آخوند خوجملی یکی از علما برجسته علمی استان را به عنوان دستیار استاندار در امور اهل سنت و بیارجمندی را دستیار استاندار در امور اقوام و مذاهب انتصاب کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به قول فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کنگره ۴ هزار شهید استان، گلستان را نماد وحدت اسلامی معرفی کردند باید توجه کنیم که این سرمایه مورد طمع دشمنان بوده و همواره سعی دارند با برنامه‌ریزی‌های مختلف به این وحدت هجوم برده و بین آن فاصله ایجاد کنند، همه ما باید از این وحدت مراقبت کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان ابراز کرد: در این سفر مصوبات زیادی برای استان صورت گرفت که نسبت به دیگر مصوبات استان‌های دیگر در سفر ریاست جمهوری بیشتر بوده و با وجود سکونت اقوام و مذاهب مختلف در شمال استان گلستان بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات و منابع این سفر به شهرهای شمال استان تعلق گرفت.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول