اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امتناع شرکت‌های نفتی از بارگیری با نفتکش‌های یونانی

یک شرکت بزرگ نفتی گفته بعد از اقدام ایران در توقیف دو نفتکش یونانی از نفتکش‌های تحت پرچم یونان برای بارگیری در غرب آسیا استفاده نمی‌کند.

امتناع شرکت‌های نفتی از بارگیری با نفتکش‌های یونانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه مستقر در انگلیس گزارش داده یک شرکت بزرگ نفتی گفته بعد از اقدام ایران در توقیف دو نفت‌کش یونان از نفتکش‌های تحت پرچم این کشور برای بارگیری در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) استفاده نمی‌کند.

پایگاه میدل‌ایست‌آی به نقل از یک منبع در صنعت دریانوردی گزارش داده این شرکت نگران است که چنانچه کشتی‌ها با پرچم یونان اقدام به بارگیری کنند به سرنوشت نفتکش‌هایی دچار شوند که توسط ایران توقیف شده‌اند.

نیروی دریایی سپاه جمعه هفته گذشته (۶ خردادماه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. این دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج فارس Prudent Warrior و Delta Poseidon نام دارند. یکی از از این نفتکش‌ها در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند.

گفتنی است؛ اقدام ایران پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از این کشور برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت. یونان ماه گذشته یک کشتی با پرچم ایران را توقیف کرد. رویترز مدعی شده بود یونان نفت این کشتی را تحویل آمریکا داده است.

میدل‌ایست‌آی نوشته در زمان شدت گرفتن تنش‌های ژئوپولتیک، نرخ خدمات کشتی‌رانی افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌های کشتی‌رانی برای فرستادن کشتی‌های خود به مناطق خطرناک هزینه‌های اضافی مطالبه می‌کنند.

با وجود این، منابع مطلع به میدل‌ایست‌آی گفته‌اند که نرخ خدمات کشتی‌‌رانی افزایش قابل توجهی نداشته و بهای خدمات بیمه از زمانی که ایران اقدام به توقیف نفتکش‌های یونانی کرده ثابت مانده است.

با وجود این، طبق این گزارش، هنوز احتمال اینکه اقدام ایران تبعات اقتصادی به دنبال داشته باشد وجود دارد. کنترل حدود ۳۰ درصد از ناوگان نفتکش‌های دنیا در اختیار مالکان کشتی‌های یونانی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول