اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

اهدای نشان فداکاری ارتش به ٧ خانواده شهید و ایثارگر ارتش

طی مراسمی با حضور امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان فداکاری به ٧ خانواده شهید و ایثارگر ارتش اهدا شد.

اهدای نشان فداکاری ارتش به ٧ خانواده شهید و ایثارگر ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهدای  والامقام ارتش اسلام؛ شهید خلبان جاویدالاثر محمدرضا آذرفر، شهید قاسم حمید، شهید برایار بهبودی، شهید ابوالفضل شبان، شهید محمدابراهیم همتی، شهید سیدعلی اکبر هاشمی و سرهنگ خلبان جانباز مرحوم محمود اسکندری که مجاهدانه  وسرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  حضور یافتند، تعلق گرفت.
 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های  معظم این شهدا و ایثارگران، گفت: ما به وعده‌های خداوند در پیروزی حق بر باطل و جایگاه رفیع شهیدان اعتقاد و باور داریم.
 
وی افزود: علاوه بر این، کسانی که با تلاش مومنانه و مخلصانه، مسیر نورانی نیل به شهادت را ایجاد و ترسیم کرده و رزمندگان  را در این انتخاب آگاهانه همراهی کردند، اجرشان کمتر از شهدا نیست.

وی افزود: در 400 سال اخیر کشور ما دائم مورد تاخت و تاز بیگانگان بوده و هر زمانی که دشمنان وارد کشور می شدند علاوه بر اینکه بخشی از خاک میهن جدا می‌شد فجایع بسیاری نیز اتفاق می‌افتاد که شایان گفتن نیست.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دست به دست هم دادند که انقلاب و جمهوری اسلامی را سرنگون و کشور را تجزیه، تکه‌تکه و نهایتا ساقط کنند، اما رزمندگان، جانبازان و در رأس آنها شهدا ایستادند و کاری کردند که نه تنها یک وجب از خاک این کشور جدا نشد بلکه با گذشت بیش از سه دهه از دفاع مقدس، کسی به مخیله‌اش هم خطور نمی کند که به این کشور حمله کند.

وی ادامه داد: اگر آن دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌ها نبود امروز این استقلال، امنیت، توانمندی و نهایتا اقتدار را نداشتیم و همچنان درگیر تاخت و تاز بی رحمانه دشمنان بودیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جهان، ایران اسلامی را به سربلندی، ایستادگی و مقاومت می‌شناسد، تصریح کرد: مستکبران و صاحبان زر و زور به این نتیجه رسیده‌اند که نباید و دقیق تر اینکه نمی‌توانند به این آب و خاک نزدیک شوند زیرا ارزش‌ها و اثرات ماندگار شهیدان، رزمندگان و جانبازان  و روح فداکاری متاثر از آن ایثارگری‌ها، برای اهتزاز پرچم ایران اسلامی و حفظ آرمان‌های انقلاب همواره زنده و پویاست  و تا هزاران سال نام و جایگاه ایران عزیز را سربلند و مقتدر نگه می دارد.

 

 

امیر سرلشکر موسوی گفت: نشان فداکاری اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه های افسری ارتش است که در راه صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول