اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روس‌ها به توانایی آذرآب پی بردند، دولت قبلی نه/ آذرآب به آرامش نیاز دارد

مدیر پروژه و نماینده مدیریت در شورای اسلامی کار شرکت آذرآب گفت: آذرآب تنها مجموعه‌ای در کشور است که استانداردهای لازم انرژی اتمی را پاس کرده، روس‌ها به این حقیقت که آذرآب قادر است پروژه‌های انرژی اتمی را به سرانجام برساند، پی برده‌اند و در حال انعقاد قرارداد با آذرآب هستند اما مسوولان دولت قبلی توانایی آذرآب را درک نکردند و خود را به نفهمیدن زدند.

روس‌ها به توانایی آذرآب پی بردند، دولت قبلی نه/ آذرآب به آرامش نیاز دارد

حمید محمدی‌نیکو مدیر پروژه و نماینده مدیریت در شورای اسلامی کار شرکت آذرآب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با تاکید بر اینکه امروز آذرآب بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که طی سالیان گذشته در آذرآب شکل گرفته و حتی در برهه‌ای به اوج خود رسید، امروز با پای کار آمدن مسؤولان این مجموعه عظیم، استاندار مرکزی، امام جمعه و فرمانده سپاه روح‌الله استان در حال حل و فصل شدن است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه برای حل مشکلات آذرآب هم‌قسم شده و مصمم پای کارند، تصریح کرد: مهم‌ترین چالشی که کارخانه آذرآب با آن مواجه بود، عدم توانایی تامین ضمانت‌نامه برای شرکت در مناقصات به دلیل مشکلات بانکی بود، در آذرماه سال ۱۳۹۹ مهلت معافیت آذرآب برای ضمانت‌نامه‌ها به پایان رسید و عملا بعد از پایان این معافیت، کار در کارخانه قفل شد.

تلاش استاندار و مدیریت ارشد کارخانه برای حل مشکلات

مدیر پروژه و نماینده مدیریت در شورای اسلامی کار شرکت آذرآب گفت:  متاسفانه بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده کارخانه، تمکین نمی‌کرد و پای کار نبود، مدیریت ارشد آذرآب در این مدت مکاتبات بسیاری با سران سه قوا، ستاد تسهیل و رفع موانع و مسوولان کشوری در راستای حل مشکلات انجام داد، ولی  سهامدار خود را ملزم به حضور در کارخانه نمی‌دید، با پیگیری‌های بسیار انجام گرفته از سوی استاندار و مسوولان هفته گذشته مدیرعامل بانک کشاورزی در کارخانه حضور یافت که می‌تواند نشانه خوبی برای حل مشکلات و پای کار آمدن این سهامدار باشد.

محمدی‌نیکو افزود:‌ طی جلسات متعدد نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مذاکراتی را با معاون بانک مرکزی در راستای حل مشکل ضمانت‌نامه داشتند که قول‌هایی داده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

 مدیریت فعلی کارخانه چه باشد و چه نباشد، آذرآب خواهد بود و باید چرخ آن بچرخد

وی ادامه داد: بانک کشاورزی که قبلا سهامدار نااهل بوده، امیدواریم با تغییر دولت به اهلیت برسد، اما مدیریت فعلی کارخانه چه باشد و چه نباشد، کارگران هستند، آذرآب خواهد بود و باید چرخ آن بچرخد.

مدیر پروژه و نماینده مدیریت در شورای اسلامی کار شرکت آذرآب با اشاره به تجمعات کارگری خاطرنشان کرد:  اعضای شورا چندین جلسه را به همراه مدیران کارخانه با مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار کرده، با پیگیری‌های استاندار سهامدار ملزم به حمایت شده، مسائل و مشکلات به نقطه‌ای رسیده که با عنایت خدا در حال برطرف شدن است، امروز آذرآب به شدت به آرامش نیاز دارد، بی‌انصافی است با تجمعات این آرامش را برهم بزنیم.

برای اجرای پروژه‌های کشور، آذرآب باید باشد و نفس بکشد

محمدی‌نیکو با تاکید بر اینکه برای اجرای پروژه‌های کشور، آذرآب باید باشد و نفس بکشد، گفت: مشکلات متعددی وجود دارد که حل و فصل آنها به زمان نیاز دارد،  متاسفانه دولت قبل برای حل مشکلات پای کار نبودند، آذرآب مقتدر و مظلوم است و باید مسوولان اهمیت این صنعت، صنعت‌ساز را بفهمند و درک کنند.

وی گفت: آذرآب به عنوان مجموعه‌ای صنعت ساز قادر است هر آن چیزی که با آهن و الکترود  سرو کار دارد را بسازد، این مجموعه عظیم توانایی انجام هرکار بزرگی در صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، کارخانجات سیمان‌سازی و صنایع بزرگ کشور را داراست، هرچند خصوصی سازی غلط کمر این صنعت را شکسته، اما مشکلات آن قابل حل شدن است.

روس‌ها به توانایی آذرآب پی بردند، دولت قبلی نه!

نماینده شورای اسلامی کار آذرآب اضافه کرد: آذرآب تنها مجموعه‌ای در کشور است که استانداردهای لازم انرژی اتمی را پاس کرده، روس‌ها به این حقیقت که آذرآب قادر است پروژه‌های انرژی اتمی را به سرانجام برساند، پی برده‌اند و در حال انعقاد قرارداد با آذرآب هستند اما مسوولان دولت قبلی توانایی آذرآب را درک نکردند و خود را به نفهمی زدند.

محمدی‌نیکو ادامه داد: اذرآب یک مجموعه‌ای با یک هزار و ۲۰۰ کارگر صفرتاصد متخصصو مدیریت ارشدی متخصص‌تر است، پرسنل این مجموعه صنعت‌ساز توانایی لازم برای اجرای طرح‌های عظیم پالایشگاهی و پتروشیمی را داراهستند، اما جای بسی تاسف است که امروز عده‌ای فرصت طلب به دنبال این هستند که این توانمندی‌ها دیده نشود.

آذرآب را وارد بازی‌های سیاسی خود نکنید

وی تاکید کرد: خواهش می‌کنم کسانی که به دنبال بهره‌برداری سیاسی خود هستند، آذرآب را وارد بازی‌های سیاسی خود نکنند، اجازه دهند مسوول ارشد استان همچنان با انگیزه برای حل مشکلات این مجموعه پای کار باشد، فرصت دهند آذرآب رونق بگیرد، بعد از رونق‌گیری به دنبال بهره‌برداری خود باشند.

 انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول