اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت تسهیلات بانکی به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان


رئیس بنیاد مسکن گچساران گفت: به ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی بافت فرسوده این شهرستان تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات بانکی به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان

محمد مراد راغ پور در حاشیه بازدید رییس بنیاد مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان، مرکز این شهرستان پرداخت شده است.

 

وی بیان کرد: یکهزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات برای نوسازی ۲ هزار و ۲۵٠ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان پرداخت شده، تصریح کرد: بازسازی سه هزار و 750 واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده دوگنبدان در قالب طرح احیای بافت فرسوده باید نوسازی شود.

راغ پور عنوان کرد:برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت پرداخت ‌شده است.

وی گفت: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت، پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران خاطرنشان کرد:جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

راغ پور بیان کرد:زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان می باشد.

وی افزود: افزون بر ۲۱۸ پلاک در ضلع جنوبی بافت فرسوده دوگنبدان باید جابجا شود که برای جابجایی این واحدها بیش از ۲ هکتار زمین مورد نیاز است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران با اشاره به اینکه در صورت تامین زمین از سوی راه و شهرسازی به این متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده پرداخت خواهد شد، ادامه داد: بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در ۸ محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

وی اضافه کرد: طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان، رادک، سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول