اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: اتحادیه اروپا اساسی‌ترین حقوق بشر ملت سوریه را نقض می‌کند

یک مقام وزارت خارجه سوریه با انتقاد از تبعیت کور اتحادیه اروپا از سیاست آمریکا در تحریم سوریه گفت: دمشق با تقویت وحدت ملی و مبارزه با تروریسم توطئه دشمنان را ناکام می‌گذارد.

دمشق: اتحادیه اروپا اساسی‌ترین حقوق بشر ملت سوریه را نقض می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوریه تاکید کرد، اتحادیه اروپا و ایالات متحده با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه، مسئولیت کاملی در قبال رنج مردم این کشور بر عهده دارد.

یک مقام وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: نهاد اتحادیه اروپا با تمدید اقدامات قهرآمیز یکجانبه غیرقانونی خود علیه سوریه، بار دیگر نشان داد که بر تکرار دروغ‌ها در مورد وضعیت سوریه اصرار دارد؛ دروغ هایی که  از واقعیت به دور بوده و نشانه و بی توجهی کامل به تحولات مثبت در این کشور است.

این مقام سوری در ادامه از جمله دستاوردهای بزرگ سوریه را تداوم مبارزه با تروریسم، تحکیم ثبات، گسترش آشتی ملی و حل و فصل اوضاع بسیاری از شهروندان از طریق صدور احکام عفو در این کشور برشمرد.

این منبع افزود: جای تعجب نیست که نهاد اتحادیه اروپا به دلیل تبعیت کور از سیاست آمریکا، از دست دادن استقلال تصمیم‌گیری و مشارکت کامل در تجاوز به سوریه، اسیر گذشته باقی بماند.

او تاکید کرد: اتحادیه اروپا و ایالات متحده مسئولیت کامل رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات قهری غیرقانونی یکجانبه در نقض آشکار اساسی‌ترین حقوق بشر و اصول حقوق بین الملل را بر عهده دارند.

این مقام سوری افزود: جمهوری عربی سوریه بر لزوم پاسخگویی کشورهایی که این اقدامات قهری را اعمال کرده و ثروت سوری‌ها را ربوده‌اند و بر پرداخت غرامت به مردم سوریه تاکید می‌کند.

وی تصریح کرد: جمهوری عربی سوریه که مردم و ارتش آن با تروریست‌ها و حامیان آنها مقابله کردند در سایه مواضع اسفبار نهاد اتحادیه اروپا و امثال آن، از دستیابی به دستاوردهای بیشتر برای غلبه بر پیامدهای تجاوز به آن منصرف نخواهد شد.

او در پایان گفت: سوریه در برابر اشکال مختلف توطئه‌ها، جاه طلبی‌ها و طرح‌های مشکوک جدایی طلبان، آنچه توسط تروریسم ویران شده است، بازسازی می‌کند و وحدت ملی را که نمایانگر سنگر دفاع از وحدت، استقلال و حاکمیت است، تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول