اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران است.

مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به سیره حضرت امام(ره) اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت امام(ره) دلدادگی و اعتماد به خدا بود که همین عامل منشا تحولات بزرگ شد و امام خمینی(ره) پیروزی ها و موفقیت ها را به خداوند متعال نسبت میداد و همواره مردم و ملت ها را به خدا و اعتماد به نصرت الهی دعوت میکرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) مردم باور بود و توجه زیادی به مستضعفان و محرومین جامعه داشت و مکتب امام،  مکتب توجه به مردم و مظلومین بود و هرکجا که نامی از مظلومان هست نام زیبای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی می درخشد و امروز به برکت تفکر امام راحل انقلاب اسلامی مامن مظلومان عالم شده است.

سردار کریمی بیان کرد: همچنین حضرت امام(ره) استکبار ستیز و ظلم ستیز بود و باور قلبی داشت که با اعتماد به خداوند متعال نباید زیر بار زورگویی بیگانگان و ظالمان رفت و این رفتار امام راحل ریشه قرآنی دارد.

 وی با بیان اینکه معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) امام خمینی(ره) از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و حضرت امام سیاست را با معنویت پیوند داده بود، گفت: حضرت امام(ره) پرچم عدالت خواهی را برافراشت و در طی ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی گام های بلندی برای عدالت برداشته که البته باید حرکت به سمت عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... شتاب بیشتری داشته باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه اعتماد به خداوند، مردم باوری، استکبار ستیزی، عدالت خواهی و توجه معنویت ویژگی بارز امامین انقلاب اسلامی است، افزود:  دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه‌های مختلف به برکت این تفکر است و امروز بیانیه گام دوم انقلاب سندی برای پیشرفت و حرکت به سمت تمدن اسلامی می‌باشد.

وی تأکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب اسلامی است و هرکجا که از این تفکر فاصله گرفتیم دچار عقب ماندگی شدیم و لذا درس امروز ما و آینده درخشان ایران اسلامی توجه به مکتب امامین انقلاب اسلامی است.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران برای پیشرفت و خنثی کردن توطئه‌‌های دشمنان خصوصا فتنه انگیزی های آنها با روایت سازی‌های غلط از حماسه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: امروز جهاد تبیین مطالبه مهم و فوری امام خامنه ای برای همه و خصوصا نخبگان ، دانشگاهیان و پیشکسوتان است و همه در این خصوص وظیفه داریم.

وی افزود: امروز بعد از گذشت ۳۳ سال از ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌های خردمندانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی علیرغم وجود توطئه های ناجوان مردانه توسط اردوگاه دشمنان در اوج اقتدار است و راه و مکتب امام خمینی(ره) پرفروع تر از همیشه ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خدمت رسانی به مردم را از مهمترین آموزه های مکتب امامین انقلاب اسلامی خواند و گفت: مکتب امامین انقلاب امت ساز است و این ویژگی باعث شده ملت ایران مستحکم تر و استوار تر از هر زمانی این مسیر را ادامه دهد و به فضل الهی نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی فتح سنگرهای کلیدی جهان را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اقدامات بزرگی برای تبیین شخصیت امام خمینی(ره) انجام شده، گفت: هم در حوزه تبلیغ و محتوا و هم در حوزه گفتمان سازی و تبیین کنگره شهدا نهضت سازی کرده است.

سردار کریمی افزود: راه اندازی اردوهای هفت اقلیم با رویکرد امام شناسی و شرکت بیش از ۴ هزار نفر از جوانان استان در این اردوها، راه اندازی قرارگاه تخصصی حضرت روح الله(ره) با رویکرد معرفی و تبیین شخصیت امامین انقلاب اسلامی، تهیه و چاپ بیش از ۲۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه اندیشه امامین انقلاب اسلامی، تهیه بیش از ۱۵۰ مقاله تخصصی در خصوص نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و تهیه مستندات و تولیدات چند رسانه ای در قالب های مختلف از جمله اقدامات مهم به برکت کنگره شهدای استان مرکزی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که از ابتدای برگزاری کنگره در دستور کار بود راه اندازی موزه تخصصی حضرت امام خمینی(ره) بود که مقدمات آن فراهم شده و به فضل الهی و مشارکت و هم افزایی استانی راه اندازی موزه تخصصی حضرت امام(ره) در دستور کار قرار گرفته که شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد:  ا فرزندان غیور حضرت امام (ره) در سپاه و سایر نیروهای مسلح بر عهد دیرین خود با امامین انقلاب اسلامی و شهدا استوار هستند و با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها را برای دفاع از ارزش های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم در هر شرایطی پای کار آورده و به فضل الهی در این مسیر مبارک برای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه تهدید و طمع ورزی دشمنان و بدخواهان لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول