اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مردم بیشتر از کمبود، از فسادها گلایه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران بیشتر از فسادها گلایه دارند، گفت: در کشور مشکلاتی وجود دارد و تمامی مسؤولان به آن آگاه هستند ولی مردم بیشتر از کمبود، از فسادها ناراحت هستند.

مردم بیشتر از کمبود، از فسادها  گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه اعظم حرم مطهر حضرت سید جلال اشرف (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که دنیا دو قطبی بوده است، اظهار کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی دنیا به دو بخش غرب با محوریت آمریکا و شرق با محوریت شوروی تبدیل شده بود و هر کشور برای پیشرفت باید خود را به این دو کشور وصل می‌کرد. 

وی با اشاره به وضعیت ذلت‌بار دوران پهلوی به لحاظ وابستگی به کشورهای غرب و شرق گفت: در زمان پهلوی از هر جهت در ذلت بودیم و تمام امکانات کشور وابسته به استکبار بود به طوری در صورت‌ عدم ارسال تجهیزات تمام این امکانات از کار می‌افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش ۶ میلیون بشکه نفت در دوران پهلوی افزود: جمعیت ایران در دوران رژیم طاغوت حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیون نفر بوده و در همان دوران روزانه ۶ میلیون بشکه نفت به فروش میرفت ولی این میزان فروش نفت بر اقتصاد کشور تاثیری نداشته است. 

ذوالنور کاپیتولاسیون را یکی از مرگبار‌ترین قرارداد در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: طبق این قرارداد تمامی اتباع خارجه از جمله اتباع کشور آمریکا، در صورت بروز هر خطایی حق محاکمه در داخل کشور را نداشته و کشور اینگونه در دوران رژیم طاغوت ذلیل بوده است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی تصریح کرد: در دوران پهلوی، ایران ژاندارم و برده آمریکا بوده ولی امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب، تمام معادلات جهان را تغییر داد لذا امروز جهان بین‌الملل جمهوری اسلامی را محور تغییر در منطقه معرفی می‌کنند. 

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوران رژیم طاغوت حتی در خصوص فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی هم وابسته به کشورهای خارجه بودیم ولی اکنون بسیاری از بیماران در قالب توریسم سلامت به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند. 

ذوالنور با بیان اینکه امام راحل (ره) مردم را به اصل اسلام برگردانند، گفت: امام خمینی (ره) در خصوص تمام اقدامات رژیم شاه افشاگری کرده و با شجاعت و قاطع بودن خود برای مردم روشنگری می‌کرد و همین امر سبب شد تا به نقاط مختلف تبعید شود. 

وی یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) را روحیه استکبارستیزی ایشان دانست و گفت: امام با این روحیه موجی از امید در میان کشورهای آزادی‌خواه ایجاد کرد و اکنون این روحیه سبب شد تا استکبار توان مقابله با جمهوری اسلامی و محورهای مقاومت را نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران بیشتر از فسادها گلایه دارند، افزود: در کشور مشکلاتی وجود دارد و تمامی مسؤولان به آن آگاه هستند ولی مردم بیشتر از کمبود، از فسادها ناراحت هستند. 

ذوالنور با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت: فروردین ماه ۱۴۰۰ دولت آقای روحانی برای پرداخت حقوق ۲۳ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد که همین امر سبب تورم شده است. 

وی با تاکید بر اینکه حدف ارز ترجیحی مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده است، بیان کرد: حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس است که در دولت قبلی تصویب شد ولی به جای دولت آقای روحانی در این دولت اجرا شد که می‌تواند در دراز مدت بر مشکلات اقتصادی کشور بکاهد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشخور شدن بودجه کشور تا سال ۱۴۰۴ گفت: دولت آقای روحانی کشور را با بودجه خالی تحویل دولت آقای رئیسی داد و تا سال ۱۴۰۴ دولت باید ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سند اوراق قرضی را پرداخت کند. 

ذوالنور مشکلات کشور را قابل حل دانست و بیان کرد: کلید حل مشکلات کشور در خارج از کشور وجود ندارد لذا اگر ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه افزایش مراودات داشته باشیم به راحتی می‌توان مشکلات را برطرف کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول