اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سخنگوی حزب حاکم هند در پی اهانت به پیامبر اسلام (ص) از کار تعلیق شد

حزب حاکم هند خبر داد، در پی اهانت سخنگویش به نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات به این اقدام، وی از کار تعلیق شده است.

سخنگوی حزب حاکم هند در پی اهانت به پیامبر اسلام (ص) از کار تعلیق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی خبر داد.

به نوشته الجزیره، حزب حاکم هند در این بیانیه تأکید کرد: «ما به همه ادیان احترام قائلیم و با هر ایدئولوژی که در پی اهانت به هر دین و عقیده‌ای است، مخالفیم و قانون اساسی هند ضمن احترام به همه ادیان، به آن‌ها آزادی عقیده داده است.»

در این بیانیه حزب حاکم هند هیچ گونه عذرخواهی از بابت این اهانت نکرده است.

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

برخی نیز از جمله شیخ «محمد الصغیر» عضو اتحاد جهانی علمای مسلمان، نوشتند که اگر در قضیه اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) اقدام جدی از سوی کشورهای اسلامی انجام می‌شد، اکنون شاهد تکرار این اهانت از سوی مقامات هندی نبودیم.

 «احمد الخلیلی» مفتی عمان نیز با صدور بیانیه‌ای، جسارت این مقام هندی را اعلام جنگ علیه همه مسلمانان دانست و خواستار اتحاد امت اسلامی برای مقابله با این‌گونه موارد شد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول