اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چالش «آب» در کهگیلویه

شدت گرما، پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، انشعابات غیرمجاز و افزایش مصرف آب، شهرستان کهگیلویه را با چالش کم‌آبی مواجه کرده است.

چالش «آب» در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویر احمد طی بازدید و جلسه‌ای اضطراری در راستای پیگیری مشکل کم‌آبی در حوزه روستایی در فرمانداری دهدشت اظهار کرد: امروز  آب به چالشی امنیتی اجتماعی تبدیل شده است و با توجه به این که جایگزینی ندارد سرمایه ملی است.

وی با بیان این که روستاها بیشتر در معرض بحران کم‌آبی قرار دارند گفت: شبکه آبی در  مناطق روستایی طولانی است و با توجه به اینکه استانداردهای انتقال آب در استان همگام با ارتقای سطح دانش و زندگی مصرفی امروز نیست نیاز به بروز رسانی دارد.

 هاشمی افزود: در راستای مهندسی علمی آب و مقابله با بحران آب و پدافند غیر عاملی تاکنون کار موثری صورت نگرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که از وضعیت کاهش منابع آبی وجود داشت آب و فاضلاب به خصوص در مناطق گرمسیری باید نسبت به تهیه تجهیزات به ویژه تانکرهای آبرسان  اقدامات لازم را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه لازم است تعامل بیشتری در بحث اعتبارات حوزه آبی صورت گیرد تصریح کرد: آب‌ و فاضلاب استان با همکاری بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار پروژه‌های محرومیت‌زدایی جبهه‌های عملیاتی مرمت و اصلاح شبکه‌های آبی خود را بیشتر و به شکل جدی‌تر کار را دنبال کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با توجه به مشکل کم‌آبی دو روستای کوشک و چغل از توابع بخش سوق افزود: با هماهنگی‌هایی که با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است آب این روستاها به صورت موقت از چاه شهرک صنعتی دشت‌مازه تامین می شود.

وی بیان کرد: احداث چاه جایگزین برای انتقال آب این روستاها در میان‌مدت پیش‌بینی شده است.

هاشمی با تاکید بر توجیه آبداران و مدیریت صحیح آب روستاها توسط آب و فاضلاب شهرستان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت مخزن‌ها و توزیع اصولی بهره‌برداری بر اساس بار جمعیتی از برنامه‌هایی است که باید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف بهینه آب و سایر انرژی‌ها باید با فعالیت‌های نرم فرهنگی در جامعه نهادینه شود اظهار کرد: این مهم فقط از عهده دستگاه متولی بر نمی‌آید، متولیان فرهنگی، رسانه‌ای و نیز  تریبون جمعه و جماعات می‌توانند ظرفیت و بازوی مساعدی در این راستا باشند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول