اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یکی از موضوعات در دستورکار آن ایران است، در وین آغاز شد.

آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملل مستقر در وین اتریش در توییتی از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

وی در این خصوص با انتشار عکسی اعلام کرد رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال قرائت بیانیه آغازین نشست شورای حکام آژانس.

 

توییتر نمایندگی روسیه در وین هم ضمن اعلام آغاز نشست، افزود: موضوعات کلیدی در دستور کار عبارتند از ایران، اوکراین، AUKUS (توافق زیردریایی اتمی سه‌جانبه استرالیا، انگلیس و آمریکا)، گزارش سالانه، گزارش اجرای پادمان‌ها، گزارش همکاری فنی، اجرای پادمان‌ها در کره شمالی.

امروز (ششم ژوئن) همچنین قرار است رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی در کنفرانسی خبری به سوالات درباره ایران و اوکراین پاسخ دهد. 

نماینده روسیه در آژانس بامداد یکشنبه زمان احتمالی بررسی موضوعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را روز چهارشنبه اعلام کرد. اولیانوف در صفحه توئیتر خود در پاسخ به ادعاهای «شموئیل مئیر» تحلیلگر ارشد صهیونیست نوشت: در حقیقت، مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس اتمی به احتمال بسیار زیاد در روز چهارشنبه بررسی می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» هفته قبل گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان جهت احیای برجام متوسل شده‌اند.

اولیانوف پیش از این هشدار داد که قعطنامه احتمالی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، چشم‌انداز تکمیل موفقیت‌آمیز گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام را مبهم‌تر خواهد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول