اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فعالیت ۱۵۱۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی از اول تیر

قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی به تشریح برنامه‌های این سازمان در تابستان پرداخت.

فعالیت ۱۵۱۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی از اول تیر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین عبادتی قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست خبری که امروز در سازمان دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و کاهش چشمگیر آمار کرونا، امسال برنامه‌های تابستانی داریم ضمن اینکه امسال جبرانی دو سال گذشته است و برنامه‌های گسترده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه ۱۵۱۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۲۵ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان دختر و ۷۲۵ پایگاه نیز ویژه دانش‌آموزان پسر است که ۱۵۱۰ مدیر و ۶۰۴۰ مربی در این پایگاه‌ها با هدف ارتقای مهارت زیست اجتماعی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند؛ فعالیت این پایگاه‌ها از اول تیر ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

عبادتی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی، افزود: ظرفیت مجازی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم چرا که هزینه‌هایی برای آن شده است و ظرفیت شاد را تبدیل به ظرفیت پرورشی و تربیتی کنیم که در این راستا ۲۱ پویش را تعریف کردیم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است و امسال تلاش کردیم تمرکز از تهران برداشته شود که اولین برنامه، اردوی سبلان است و صعود دانش‌آموزان پیشتاز را به قله سبلان خواهیم داشت.

قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: هفته آینده اردوی ۱۳۰۰ دانش‌آموز عشایر در مشهد انجام می‌شود و آموزش‌های تشکیلاتی و مهارتی را ارائه می‌دهیم.

وی درباره اهمیت دادن به آموزش‌های قرآن، تصریح کرد: در نظر داریم مجالس تلاوت قرآن را در مدارس احیا کنیم.

عبادتی با بیان اینکه خیلی با اسامی پرطمطراق که غیر واقعی هستند، ارتباط خوبی ندارم، تأکید کرد: اینکه کارگروه و قرارگاه ایجاد کنیم و اقدامی نشود، فایده‌ای ندارد بلکه باید کار انجام شود؛ در حال حاضر بخشی از جامعه از فعالیت‌های تربیتی کم‌بهره هستند مثل اردوگاه‌ها که تلاش ما این است که اردوگاه‌های نیمه کاره را تکمیل کرده و تجهیز کنیم.

وی افزود: رسانه‌ها رصد کنند چند نفر از مسؤولان مصدوم در مأموریت کاری داشتیم و چقدر دانش‌آموز در اردوهای دانش‌آموزی مصدوم شدند؟ آیا می‌شود مطلق جلوی سانحه را گرفت؟ البته باید ایمنی رعایت شود.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ورود این سازمان به بوفه مدارس و لباس فرم دانش‌آموزی گفت: رسالت سازمان دانش‌آموزی تغذیه سالم و پوشش دانش‌آموزی نیست بلکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زیست اجتماعی است‌.

وی افزود: زمانی که بوفه به سازمان دانش‌آموزی داده شد، سودش به مدرسه می‌رفت اما گفتند سود می‌برند و معلوم نیست چقدر است؟ اما اعلام کردیم که آماده مشارکت هم در تغذیه سالم و لباس فرم دانش‌آموزی هستیم که برخی استان‌ها پذیرفتند.

عبادتی درباره آمار سازمان دانش‌آموزی، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو دانش‌آموزی، ۱۳۰ هزار مربی و ۶۰ هزار خبرنگار دانش‌آموز داریم که البته ۴ هزار خبرنگار دانش‌آموز به صورت فعال و نیمه فعال همکاری می‌کنند؛ ناگفته نماند هم مربیان و هم دانش‌آموزان به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و یک ریالی نمی‌گیرند.

وی از برگزاری کنگره ملی ۳۱۳ در اسفند امسال در تهران خبر داد و گفت: ‌در ۳۱۳ شهر، شخصیت و مفاخر ملی و فرهنگی توسط دانش‌آموزان برگزیده معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول