اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مهران مجتمع فرهنگی هنری ندارد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران با بیان اینکه این شهرستان فاقد مجتمع فرهنگی هنری است گفت: لازم است بودجه‌های خاص و ویژه فرهنگی در شان مردمان این دیار قرار گیرد تا بتوان برنامه‌ها را زیبا و کامل اجرایی کرد.

مهران مجتمع فرهنگی هنری ندارد

مجتبی تابش سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:کار فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای دو قسمت اصلی فرهنگی و هنری است که از جمله امورات فرهنگی رسیدگی به کار کانون‌های آگهی، تبلیغات و همچنین موسسات فرهنگی و هنری است و در باب هنری نیز رسیدگی به امورات انجمن‌ها، هنرمندان، مسایل مربوط به صندوق هنر، نظارت بر چاپ و نشر کتاب، پیگیری صدور مجوز رسانه، نمایندگی رسانه و صدور تایید نام اصناف و واحد قرآن و عترت نیز نسبتا فعال است.

وی اضافه کرد: در شهرستان مهران سه کانون فرهنگی و تبلیغی، یک موسسه تک منظوره فرهنگی هنری و سیزده کانون فرهنگی مساجد و همچنین پنج انجمن هنری فعال است که کار هنرمند پروری و هنر آموزی و خدمات هنری را انجام می‌دهند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران ادامه داد: آنچه که امروز می‌توان به آن اکتفا کرد جشنواره ملی عقیق و ارغوان است که با موضوع شعر آیینی به صورت سالانه شکل گرفته است که زمستان گذشته در مهران برگزار شد و امید است دبیر خانه دائمی آن در این شهرستان اجرایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین هم اکنون جشنواره تجسمی کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری موسسه پردیس نگاره دیار مهران آغاز شده که فعالیت گسترده فرهنگی را در سطح شهرستان در حال اجرا دارد.

تابش اضافه کرد: سال گذشته انجمن موسیقی شهرستان مقام برتر استانی را کسب کرد؛ همچنین انجمن نمایشی هم سه کار برای جشنواره فانوس و یک کار برای طنز ایوان در دست اقدام دارد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد مهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مهران دروازه ورود به عتبات و مسیر زائرین اربعین است و خدمت به زوار را بر خود یک وظیفه شرعی می‌دانیم و جامعه هدف ما که قشر فرهنگی و هنری و رسانه‌ای استان و کشور هستند از امکاناتی مانند زائرسرا و استراحتگاه این اداره استفاده خواهند کرد و همچنین در صورت موافقت موکب فرهنگ و هنر نیز احداث خواهد شد.

تابش گفت: دیدگاه وزارت اجرای برنامه‌های آموزشی رایگان در مناطق محروم است؛ سال گذشته دو کلاس آموزش نمایش و مد و لباس در این شهرستان برگزار شد و در سال جاری نیز برنامه‌های متنوعی در حال برنامه ریزی است که بزودی اجرا می‌شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران در پایان گفت: این شهرستان فاقد مجتمع فرهنگی هنری است و زمینی نیز از سوی شهرداری واگذار شده؛ نیاز اصلی فرهنگ و هنر شهرستان ساخت سریع آن است؛ همچنین با توجه به قرار گیری مهران در نقطه صفر مرزی عراق و مسیر زوار امام حسین (ع) امید است بودجه‌های خاص و ویژه فرهنگی در شان مردمان این دیار قرار گیرد که بتوان برنامه‌ها را زیبا و کامل اجرایی کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول