اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جشنواره «آب» در دوشنبه + تصاویر

جشنواره «آب« در شهر دوشنبه با حضور گسترده شرکت کنندگان دومین همایش بین المللی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» برگزار شد.

جشنواره «آب» در دوشنبه + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جشنواره «آب» با حضور گسترده شرکت کنندگان دومین همایش بین المللی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» در محل پارک فرهنگی-تفریحی «نوروزگاه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره، گرامیداشت آب به عنوان اساس زندگی، رفاه، شکوفایی و توسعه پایدار عنوان شده است.

این جشنواره به عنوان بخشی از دومین همایش بین المللی سطح عالی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» دایر و از 5 بخش تشکیل شده است که «نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای مردمی»،  «جشنواره غذاهای ملی»، «برنامه موسیقی»، «نمایش لباس‌های ملی تاجیکی»، «کلاس‌های کارشناسی» از آن جمله است.

شایان ذکر است که در بخش غذاهای ملی کشورهای مختلف جهان، غرفه غذاهای ایرانی مورد توجه بالای مهمانان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

برگزارکنندگان این جشنواره، هدف اصلی این اقدام را افزایش آگاهی عمومی در خصوص ارزش آب به عنوان یک منبع حیاتی، درک ضرورت صرفه جویی در استفاده و حفظ آن برای نسل‌های آینده عنوان کردند.

در کنار پیام‌های مثبت، در این جشنواره همچنین به مشکلات و چالش‌های موجود و ضرورت بسیج تلاش‌های مشترک همه کشورها برای غلبه بر آن‌ها تاکید شد.

معرفی سیاست و عملکرد تاجیکستان در ترویج مسائل آب در دستور کار جهانی و همچنین جلب توجه جامعه جهانی به همایش آب سازمان ملل متحد در سال 2023 به ریاست تاجیکستان و هلند از دیگر اهداف این اقدام عنوان شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول