اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

78 درصد دانش‌آموزان کتاب درسی سال جدید را خریده‌اند

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: 78 درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کرده‌اند.

78 درصد دانش‌آموزان کتاب درسی سال جدید را خریده‌اند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: مطابق شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402ـ1401، ثبت سفارش فردی و گروهی کتاب‌های آمادگی تکمیلی برای پیش‌دبستانی استثنایی، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه (عادی و استثنایی)، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه شاخه‌های نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش (عادی و استثنایی) از 28 فروردین 1401 آغاز شده و تا 21 خرداد 1401 ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای شروع فعالیت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تا کنون 83 درصد دانش‌آموزان دوره آموزش ابتدایی، 71 درصد دوره اول متوسطه، 76 درصد دوره دوم متوسطه شاخه نظری، 72 درصد دوره دوم متوسطه شاخه فنی‌وحرفه‌ای و 64 درصد دوره دوم متوسطه شاخه کاردانش و 81 درصد استثنایی و در مجموع به‌طور میانگین 78 درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کرده‌اند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا 21 خرداد، انتظار می‌رود خانواده‌ها و مدیران مدارس برای پیگیری و ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402 - 1401 برای میان پایه‌ها تنها از طریق سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir انجام می‌شود و از 28 فروردین آغاز شده و تا 21 خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ت 50

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول