اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حسینی بوشهری: تاریخ، تعبیرات عنکبوت مقدس درباره امام رضا (ع) را نمی‌بخشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن توهین فیلم عنکبوت مقدس به ساحت مقدس امام رضا(ع) گفت: نه‌فقط شیعیان و اهل سنت بلکه جهان حضرت را به رأفت می‌شناسد.

حسینی بوشهری: تاریخ، تعبیرات عنکبوت مقدس درباره امام رضا (ع) را نمی‌بخشد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس توهین فیلم عنکبوت مقدس به ساحت قدسی امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد در روزهای اخیر واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است. این اهانت نه‌ فقط احساسات ایرانیان و شیعیان بلکه همه آزاداندیشان را دردمند کرده است.

در بررسی این اقدام موهن با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه تقدیم می‌شود.

مدعیان وطن‌پرستی، گرای تحریم به دشمن می‌دهند

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اتفاقی که اخیراً در جشنواره کن و در فیلم عنکبوت مقدس رخ‌ داده است، اظهار کرد: متأسفانه این اتفاق توسط کسانی رخ‌داده که در سخن ادعای حمایت از وطن و هم‌وطنان را دارند اما در عمل به بیگانه پناه برده و حتی به دشمن گرا می‌دهند که ملت ایران را تحریم کنید!

ملت ایران در دفاع از وطن جان خود را فدا کرده و می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این‌ها از منافقان گرفته تا دیگر گروه‌های معاند، نسبت به‌نظام و مردم سوگیری دارند اما دنیا شاهد بود که ایران اسلامی چه در دفاع از میهن و چه در مبارزه با طاغوت جان خود را فدا کردند که ثمره این حرکت نظام اسلامی است.

معارضان فقط به ملت و نظام بسنده نکرده و به مقدسات هم حمله می‌کنند

وی با بیان اینکه معارضان فقط به ملت و نظام بسنده نکرده بلکه به مقدسات دینی و مذهبی ما نیز حمله می‌کنند، گفت: آن‌هم به بهانه اتفاقی جنایی که ملت و  نظام در همان موقع بشدت آن را محکوم کردند. آنگاه به اسم هنر و سینما و در جشنواره‌ای که کاملاً سیاسی است و به میزبانی کشور ناقض حقوق انسانی برگزار می‌شود، بابت آن جنایات به ساحت مقدس امام رضا (ع) توهین می‌کنند!

امام رضا (ع) به‌عنوان چهره‌ای جهانی به‌ ویژه در باب رأفت شناخته می‌شوند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این در حالی است که امام رضا (ع) نه‌ فقط بین شیعیان بلکه در میان اهل سنت و فراتر از آن بشریت دارای جاذبه هستند و اساساً ایشان به‌عنوان چهره‌ای جهانی به‌ ویژه در باب رأفت شناخته می‌شوند.

تاریخ تعبیرات عنکبوت مقدس درباره امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد را نمی‌بخشد

آیت‌الله حسینی بوشهری به سرنوشت سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: تاریخ تعبیرات عنکبوت مقدس درباره امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد را نمی‌بخشد و قطعاً عاملان این حرکت پاسخ می‌گیرند. آن‌ها کاری را کردند که سلمان رشدی کرد و باید از سرنوشت او عبرت بگیرند.

اصحاب هنر و رسانه باید قدم به میدان بگذارند و موضع‌گیری کنند

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با محکوم کردن توهین به مقدسات مذهبی شیعیان در فیلم عنکبوت مقدس، تأکید کرد: این مسئله می‌تواند در مجامع بین‌المللی پیگیری شود. امروز اصحاب هنر و رسانه باید قدم به میدان بگذارند و موضع‌گیری کنند تا هر کس به اسم هنر چنین اقدامی نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول