اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تلاش اپل برای تسخیر صنعت خودروسازی

شرکت اپل روز دوشنبه اعلام کرد سیستم عامل خود را با چند ابزار مهم مورد استفاده برای هدایت خودروها ادغام می‌کند.

تلاش اپل برای تسخیر صنعت خودروسازی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اپل دیروز از ارائه خدمات پرداخت‌ جدید، لپ‌تاپی تازه و چند محصول دیگر خبر داد، اما تلاش این شرکت برای تسخیر صنعت خودروسازی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سیستم عامل جدید آی او اس 16 باعث ارتقای نرم افزار کار پلی شده که دسته بندی دقیق اطلاعات در حوزه های مختلف مانند آب و هوا، ابزار ناوبری و غیره را تسهیل می کند. کنترل راحت تر رادیو و شخصی سازی برنامه های مختلف به خصوص نقشه های ناوبری از جمله این تغییرات مثبت است. میزان این شخصی سازی در حدی است که حتی می توان محیط و ابعاد پنجره دایره ای مانند نمایش دهنده سرعت خودرو را با استفاده از آن تغییر داد. دسترسی به این خدمات از اواخر سال آینده میلادی ممکن می شود.

کار پلی جدید نسبت به نسخه های قبلی آن که تنها به نمایش اطلاعات سرگرمی خودرو برای پخش موسیقی و نمایش نقشه ها محدود می شد، به شکلی عمیق تر به سیستم های اصلی رانندگی متصل می شود. در حالی که نرم افزار خودروی اپل از سال 2014 در وسایل نقلیه موجود است، در حال حاضر در بیش از 600 مدل خودرو - حتی چند موتور سیکلت – با آن سازگار شده اند. این نرم افزار تا حد زیادی از سیستم عامل های خود هر خودرو جدا است. دارندگان وسایل نقلیه باید حتی برای دسترسی به برخی کارکردهای اساسی مانند کنترل وضعیت آب و هوای خودرو، از محیط کار پلی خارج می شدند، نقصی که سیستم عامل به روز شده آی او اس 16 برای رفع آن طراحی شده است.

پل استار، سازنده خودروهای برقی ممتاز متعلق به شرکت جیلی چین و همین طور شرکت ولوو ، در حال نصب نسخه جدید کار پلی بر روی خودروهای تازه خود از اواخر همین ماه هستند.

اپل قصد دارد استفاده از آی پد را نیز برای ارائه خدمات تجاری گسترش داده و استفاده از سیستم عامل آن به منظور نمایش میزان مصرف سوخت خودروها را ممکن کند. این شرکت خدمات اپل پی لیتر را هم راه اندازی کرده که به کاربران امکان می دهد اقساط بدون بهره بپردازند.

لپ تاپ جدید مک بوک ایر اپل هم با استفاده از پردازنده سیلیکونی ام 2 جدید طراحی شده که 35 درصد سریعتر از تراشه قبلی ام 1 است. لپ تاپ جدید 2.7 پوند (1.2 کیلوگرم) وزن دارد و دارای دوربین 1080پیکسلی با کیفیت بالا برای ارائه تصاویر بهتر در تماس های ویدیویی خواهد بود. حداقل قیمت مک بوک ایر از 1199 دلار شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول