اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

هر قسمت از «تازه وارد» معادل یک فیلم نیمه‌بلند است/ سقط جنین سوژه ساخت اپیزود «معجزه» در سریال «تازه وارد» بود

محسن امانی گفت: هدف از ساخت اپیزود «معجزه» گوشزد کردن قبح مسئله سقط جنین بود که گاه به بهانه‌های ظاهرا موجه علمی اتفاق می‌افتد و تطابق آن با شرع محل چالش و بحث جدی است.

هر قسمت از «تازه وارد» معادل یک فیلم نیمه‌بلند است/ سقط جنین سوژه ساخت اپیزود «معجزه» در سریال «تازه وارد» بود

محسن امانی یکی از کارگردانان سریال اپیزودیک «تازه وارد» که کارگردانی اپیزود «معجزه» را برعهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در رابطه با وضعیت فعلی اپیزود «معجزه» که در مسیر طی کردن مراحل پس‌تولید است، گفت: مراحل فنی مربوط به پس‌تولید این اپیزود به پایان رسیده و کار در انتظار پخش است. 

وی درباره علت نامگذاری این اپیزود به «معجزه» اظهار کرد: نام «معجزه» به علت تطابق آن با قصه اثر و وقوع اتفاقی خارج از محاسبات مادی در زندگی شخصیت اصلی، برای این اپیزود در نظر گرفته شد. همچنین تولد هر نوزاد می‌تواند به نوعی معجزه‌ دستگاه هستی قلمداد شود.

یکی از کارگردانان سریال «تازه وارد» درباره چگونگی پیوستن خود به این اثر اظهار کرد: در مسیر همکاری با باشگاه فیلم سوره پس از ساخت یک فیلم کوتاه و یک تیزر فرهنگی، نیاز بود گام جدی‌تری برداشته شود که ساخت سریال «تازه وارد» این فرصت را برایم فراهم کرد. در واقع ساخت هر قسمت از این سریال معادل یک فیلم نیمه‌بلند است.

امانی درباره ترکیب بازیگران اپیزود «معجزه» تصریح کرد: پس از بررسی گزینه‌های مختلف و کش‌وقوس‌هایی که به طور طبیعی در مسیر انتخاب بازیگر وجود دارد، به این ترکیب رسیدیم که خوشبختانه با بازیگرانی همدلی، همراه شدیم به ویژه سهی‌بانو ذوالقدر و بهنام شرفی که دلسوزانه و همراه با اعتقادات مذهبی پای کار حاضر شدند.

وی در جواب به این سوال که آیا پرداختن به مسئله فرزندآوری در قالب سریال می‌تواند مفید واقع شود، بیان کرد: پرداختن به هر مسئله‌ای چنانچه در قالب محصول هنری با رعایت قواعد ساختاری آن باشد، می‌تواند روی ذهن و باور مخاطب اثر بگذارد و فرزندآوری هم خارج از این قاعده نیست. به سهم خودمان کوشیدیم با مخاطب صادق باشیم و امیدواریم موفق به اثرگذاری مثبت در این زمینه شده باشیم.

این فیلمساز در پایان درباره هدف از ساخت اپیزود «معجزه» خاطرنشان کرد: ما در این قصه به دنبال گوشزد کردن قبح مسئله سقط جنین بودیم که گاه به بهانه‌های ظاهرا موجه علمی اتفاق می‌افتد و تطابق آن با شرع محل چالش و بحث جدی است. صراحتا نسبت به انجام مسئله غربالگری به شکل فعلی نقد داشتیم که با ملاحظات فراوان و به شکلی غیرمستقیم به آن پرداختیم.

در خلاصه داستان اپیزود «معجزه» آمده است: سمیه پس از به دنیا آمدن فرزند اولش امکان مادر شدن مجدد را از دست داده است. او سالها بعد با توسل و نذر و نیاز از خدا طلب فرزند دیگری میکند. مدتی از اتمام نذرش نمیگذرد که متوجه بارداری خود می‌شود و این مسئله برای همسرش مجید که در وضعیت روحی نامطلوبی قرار دارد، خوشایند نیست. از طرفی پزشک سمیه احتمال بیماری و نقص جنین را می‌دهد و همین مسئله بهانه ای می‌شود برای اصرار مجید به سقط. سمیه اما شوق مادر شدن دارد... .

سریال اپیزودیک «تازه وارد» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول