اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکنش پیکان به پیشنهاد پرسپولیس/ عطابخش: سر آدم از بودجه برخی باشگاه ها سوت می‌کشد

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: بازیکنان جوان خود را به هیچ تیمی نمی‌دهیم.

واکنش پیکان به پیشنهاد پرسپولیس/ عطابخش: سر آدم از بودجه برخی باشگاه ها سوت می‌کشد

امیر عطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره مباحث مطرح شده نسبت به پیشنهاد باشگاه پرسپولیس برای جذب امیر جعفری، عرفان شهریاری و سامان فلاح، سه بازیکن جوان تیم پیکان اظهار داشت: پیکان این بازیکنان جوان را به دندان گرفته و به این جایگاه رسانده است. آنها  اکنون عضو تیم ملی امید کشورمان هستند و امکانپذیر نیست برخی باشگاه‌ها به راحتی بازیکنانی را جذب کنند که برای رساندن‌شان به جایگاه فعلی، خون دل زیادی خورده‌ایم. البته کادر فنی تیم بزرگسال و تیم‌های آکادمی ما هم در مسیر رسیدن این بازیکنان به موقعیت کنونی، زحمات زیادی کشید‌ه‌اند. به همین دلیل باید شرایط فراهم شود تا خودمان بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود:‌ بودجه پیکان سال گذشته حتی از فجرسپاسی و پدیده که به لیگ یک سقوط کردند، کمتر بود. همیشه سعی کردیم بازیکن بسازیم و بازیکن جوان به فوتبال ایران معرفی کنیم. اگر نتوانیم با این جوانان نتیجه بگریم، چه کسی پاسخگو است؟ متأسفانه برخی باشگاه‌ها بداخلاقی کرده و 3-4 هفته مانده به اتمام لیگ با بازیکنان ما وارد مذاکره شدند که البته بیانیه داده و درخواست کردیم کاری به بازیکنان پیکان نداشته باشند زیرا به هیچ وجه نفرات جوان خود را از دست نمی‌دهیم. می‌خواهیم شاکله  پیکان را با همین جوانان حفظ کرده و با اضافه کردن 3-4 بازیکن باتجربه وارد لیگ سال آینده شویم. به هیچ‌وجه بازیکنان جوان خود را به هیچ تیمی انتقال نمی‌دهیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در مورد اینکه آیا برای برنامه‌ریزی فصل آینده جلسه‌ای با مجتبی حسینی برگزار کرده است، گفت: حسینی شب گذشته از مسافرت به تهران آمد. در یک تا دو روز آینده با او جلسه می‌گذاریم. البته وارد بخش کاذب نقل و انتقالات نمی‌شویم. باید قبول کنیم تیم‌هایی مثل سپاهان، گل‌گهر، پرسپولیس، استقلال و فولاد خیلی پولدار هستند و بودجه زیادی برای تیم بستن دارند. آنها اکنون باید با هم برای جذب بازیکن رقابت کنند. سپس نوبت به تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، مس کرمان، مس رفسنجان، آلومینیوم، ملوان و ... می‌رسد که بودجه آنها هم از ما بالاتر است. در نهایت اگر بازیکنی در بازار بماند، پیکان در راستای سیاست جوانگرایی‌اش و روندی که برای آماده‌سازی و تقویت تیم با نفرات جوان دارد، برای جذب شان اقدام خواهد کرد. 

عطابخش عنوان کرد: شاید صرف استفاده از نفرات جوان در لیگ برتر پاسخگو نباشد. به همین دلیل باید از نفرات با تجربه هم استفاده کنیم. در بسیاری از مسابقات سال گذشته 3-4 بازیکن تیم امید ما در ترکیب اصلی پیکان قرار داشتند. امسال هم با تلفیقی از جوانان و تعداد کمی بازیکن با تجربه می‌خواهیم تیمی آماده کنیم تا بار دیگر نتایج آبرومندی در لیگ برتر به دست آوریم.

وی در مورد احتمال افزایش بودجه باشگاه پیکان عنوان کرد:‌ نسبت به سال گذشته درصدی بودجه تیم افزایش خواهد یافت اما بودجه پیکان نسبت به تیم‌های دیگر قابل قیاس نیست. بودجه برخی باشگاه‌ها به حدی زیاد است که سر آدم سوت می‌کشد. می‌گویند فلان باشگاه 500 یا 600 میلیارد تومان بودجه دارد. واقعاً نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد که برخی باشگاه‌ها چنین هزینه‌هایی می‌کنند. پیکان باشگاهی است که رشته‌های متنوعی مثل والیبال، فوتبال، فوتسال بانوان در آن فعالیت می‌کنند. تیم‌های ملی رشته‌های مختلف در رده های سنی مختلف از پتانسیل ورزشکاران مجموعه ورزشی پیکان  استفاده  می‌کنند. ما هم افتخار خدمت به ورزش ایران را داریم.

مدیرعامل باشگاه پیکان ادامه داد: نگهداری اماکن ورزشی  متعلق به باشگاه پیکان هم هزینه‌هایی دارد. امیدوارم این بودجه‌‌هایی که برخی باشگاه‌ها دارند، در راستای تقویت ورزش ملی کشور باشد. پیکان با جوانگرایی و فعالیت در تیم‌های پایه ساختار خاصی دارد که سبب می‌شود بتواند به فوتبال، بسکتبال و والیبال کشورمان خدمت کند. حتی قصد داریم آکادمی‌های بین‌المللی راه‌اندازی کنیم تا به این فدراسیون‌ها بیشتر کمک شود اما امیدوارم عاقبت ورزش ایران با این همه پولی که برخی باشگاه‌ها هزینه می‌کنند ختم به خیر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول