اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

چند ناگفته و پشت پرده از حمله سایبری صهیونیستی به شهرداری تهران

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها، یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های سایبری سال‌های اخیر خود را علیه شهرداری تهران به‌کار گرفته‌اند.

چند ناگفته و پشت پرده از حمله سایبری صهیونیستی به شهرداری تهران

خبرگزاری فارس ـ گروه دیگر رسانه‌ها ـ مهدی جهان‌تیغی: با اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران، حمله سایبری صهیونیست‌ها به برخی سامانه‌های شهرداری تهران به صورت رسمی تایید شد.
اما در ادامه چند ناگفته از دلایل حمله سایبری صهیونیست ها به سامانه های شهرداری تهران را می خوانید:
یک: در نگاه اول از مجموع جنگ سایبری که تاکنون کشور با آن مواجه بوده، حمله به شهرداری تهران یک موضوع چندان دور از ذهن به منظور سوژه شدن برای حمله سایبری نیست. اساساً اخلال در مراکزی که به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند، به منظور ایجاد نارضایتی یک اصل محسوب می‌شود. همچنانکه پیش از این نیز دشمن در قضایای هک مراکز سوخت‌گیری تلاش کرده بود که کشور را وارد یک فتنه بنزینی کند که در همان ساعات اول با هوشیاری مسئولین دولتی، امنیتی و به خصوص با همکاری و صبر مردم، این فتنه در نطفه خاموش شد.
دو: اما با بررسی برخی شواهد در ماجرای حمله سایبری به شهرداری تهران، گزاره‌های قابل تاملی دیده می‌شود که این حمله اخیر را خاص‌تر می‌کند. در چند سال اخیر، روند ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور نشان می‌دهد که دشمن راه‌اندازی آشوب و اغتشاش در کشور را در شهرهای کوچک با تمرکز بیشتری دنبال کرده است. معادله کلان ضد امنیتی که بر اساس آن باید محیط داخلی ایران ابتدا از پیرامون به صورت زنجیره وار در تله بی نظمی و اغتشاش ساماندهی شده قرار گرفته و سپس با داغ شدن محیط اطراف ایران، کلان شهرهای کشور و به خصوص پایتخت نیز به عنوان مرحله نهایی و اساسی وارد ماجرا بشود. بررسی چند موج ضدامنیتی اخیر مثل حواشی اصلاح یارانه ها نشان داد که این معادله امنیتی در یکی از جدی ترین مراحل تست و اجرا دچار شکست شده است. به این معنا که تعداد شهرهای کوچکی که در آن برخی تجمعات اعتراضی دیده می‌شد به نسبت اغتشاشات سالهای گذشته به شدت پایین‌تر و محدود‌تر بود. به نظر می رسد که صهیونیست‌ها خشمگین از این شکست راهبردی، تلاش کردند که با ایجاد شوک سایبری به شهرداری تهران – بخوانید پایتخت-، اینبار معادله ضد امنیتی را از مرکز آغاز کنند.
سه: با توجه به بند دوم این یادداشت می‌توان این نتیجه را به خوبی دریافت که حمله سایبری اخیر با توجه به شکست معادله طراحی شده ضد‌امنیتی دو سال اخیر، با یک حجم و سرمایه‌گذاری همه جانبه تری عملیاتی شده است. به معنای دیگر به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها، یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های سایبری سالهای اخیر خود را علیه شهرداری تهران بکار گرفته‌اند. حال این سوال اساسی پیش می‌آید که صهیونیست‌ها در این حمله سایبری محوری خود به ایران چه دستاوردی بدست آوردند؟! این پرسش از آن جهت مهم است که این حمله سایبری بزرگ، می‌تواند تصویری واقعی از میزان قدرت تهاجمی اسرائیل و میزان مقاومت سایبری کشور باشد.
چهار: از محدود اظهارنظرهای مقامات مسئول اینگونه بر می‌آید که کارشناسان فناوری شهرداری تهران توانسته‌اند، موفقیت‌های خوبی را کسب کنند. جدی‌ترین دلیل برای این موفقیت‌ها این است که این حملات سایبری قرار بود به نوعی مراسم محوری و ملی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر آن اخلال‌های بسیار بزرگ و فلج کننده‌ای در سیستم های خدماتی شهر ایجاد کند که مطابق شواهد ظاهری به نتیجه دلخواه نرسیده است.
پنج: یک نکته مهم که نباید از آن غافل شد، برنامه ریزی دوره جدید مدیریت شهری تهران برای ارتقا کم سابقه و بزرگ فناوری در پایتخت است که بارها از طرف دکتر زاکانی، شهردار تهران، به صورت علنی مورد تاکید قرار گرفته بود. این برنامه راهبردی که گفته می‌شود انجام آن سبب شناخته شدن تهران به یک شهر با هویت فناوری در منطقه و حتی فرامنطقه‌ای خواهد شد، از اهمیت بالایی برخوردار هست. به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با علم به این برنامه، زمان برای ایجاد اخلال سایبری در خدمات شهری تهران را برای خود رو به پایان دیده و به این منظور در اجرای عملیات اخیر شتاب ویژه ای به خود داده‌اند. البته برای مدیریت انقلابی شهرداری تهران، این حمله اخیر حجت و انگیزه مضاعفی خواهد بود که سریعتر از قبل، جبران عقب ماندگی گذشته و جهش در حوزه فناوری و سایبری پایتخت را عملیاتی کرده و حتی زودتر از زمان‌بندی مقرر شده، ارتقا فناوری پایتخت ایران را رقم بزند.

منبع: جهان‌نیوز
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول