اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۶۵۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۶۵۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند.

۶۵۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در نشست مشترک با اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حضور دو نفر از نمایندگان کرمانشاه در هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی می‌تواند پتانسیل و ظرفیت مناسبی برای استان کرمانشاه باشد.

وی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را به‌عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی بین ۵ استان غرب کشور معرفی کرد و افزود: هم‌اکنون این دانشگاه ۱۰ دانشکده دارد که اگر بتوانیم با حمایت نمایندگان مجلس دانشکده فناوری‌های نوین را نیز راه‌اندازی کنیم به اندازه دانشگاه تهران ۱۱ دانشکده خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند و متقاضیان زیادی نیز وجود دارد، اما بدلیل مشکل فضای فیزیکی، توان جذب دانشجوی بیشتری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان ۱۹ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کنند که در نظر داریم بیمارستان بیماران سرطانی را با ۱۲۰ تخت راه‌اندازی کنیم.

محمدی یادآور شد: بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای جهت بیمارستان‌ها خریداری شده و اولین و تنها دانشگاه کشور در طرح نیمه متمرکز خرید دارو و ملزومات مصرفی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط این دانشگاه، اظهار کرد: موفق به کسب رتبه اول پژوهش و رتبه اول فناوری در بین دانشگاه‌های تیپ دو کشور و رتبه سوم فناوری در بین دانشگاه‌های کل کشور شده‌ایم.

محمدی ادامه داد: مراکز کاشت حلزون و پیوند مغز استخوان و بخش فراهم‌آوری اعضای پیوندی در استان راه‌اندازی شده که فعالیت کم نظیر است.

بوی افزود: بیش از ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان افزایش یافته و پروژه منحصر بفرد نورواینترونشن، رادیولوژی و استروک سنتر تجهیز و راه‌اندازی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در اپیدمی کرونا با راه‌اندازی و تجهیز ۴۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون، رتبه یک کشور را کسب کردیم، گفت: سلامت؛ یک خدمت پرهزینه در تمام کشورها است که با توجه به سالمندی و افزایش میانگین سن در کشور، هزینه‌های سلامت به مراتب افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مالیات پلکانی پزشکان و در نظر گرفتن سقف حقوق موجب نارضایتی پزشکان و خروج آنان از طرح تمام وقت شده است.

محمدی در پایان، خاطرنشان کرد: متأسفانه توسعه فضای فیزیکی مناسبی در دانشکده‌ها نداشته‌ایم و ساختمان اکثر دانشکده‌ها فرسوده شده‌اند که می‌تواند در کیفیت خدمات تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول