گرامیداشت چهلمین روز درگذشت نادر طالبزاده برگزار میشود
مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت نادر طالبزاده، فردا پنجشنبه، ۱۹ خرداد ماه در بهشت زهرا (س) برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم چهلمین روز درگذشت نادر طالبزاده با حضور هنرمندان و خانواده ایشان در بهشت زهرا (س) قطعه ۲۹ شهدا، فردا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه الی ۱۹ برگزار خواهد شد. نادر طالبزاده کارگران، تهیهکننده و مستندساز توانمند کشورمان بعد از مدتی تحمل بیماری روز جمعه ۹ اردیبهشتماه بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. طالبزاده متولد ۱۳۳۲ در تهران بود، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلمهای مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیتهای او میتوان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. وی در جنگ بوسنی به عنوان مستند ساز شرکت داشته است. انتهای پیام/ ت 208
11:59 - 18 خرداد 1401