اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صنعت گردشگری استان اصفهان پس از کرونا در حال رونق گرفتن است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در این دو سال بیماری کرونا لطمه بسیار جدی به صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی وارد کرد، اما امسال به همت دولت و با افزایش واکسیناسیون عمومی، نوروز بسیار خوبی داشتیم و در عید سعید فطر و تعطیلات خرداد با استقبال گردشگران مواجه بودیم.

صنعت گردشگری استان اصفهان پس از کرونا در حال رونق گرفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از نائین، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان نائین اظهار داشت: این شهرستان به‌عنوان شهر فرهنگی و دارای بافت تاریخی ارزشمند ازلحاظ میراث ناملموس و ملموس، نیازمند نگاه ویژه و جدی اعتبارات استانی و ملی درزمینهٔ توسعه گردشگری است.

وی افزود: در این دو سال بیماری کرونا لطمه بسیار جدی به صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی وارد کرد، اما امسال به همت دولت و با افزایش واکسیناسیون عمومی، نوروز بسیار خوبی داشتیم و در عید سعید فطر و تعطیلات خرداد با استقبال گردشگران مواجه بودیم که این نویدبخش گردشگری پربار سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

ایزدی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از سه ضلع اصلی توسعه استان اصفهان است، بیان کرد: یک سند چشم‌انداز سه‌ساله برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم در زمینهٔ ارزآوری، صادرات صنایع‌دستی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و درآمد گردشگری را افزایش دهیم و در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار قدم برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه افزود: با لحاظ کردن واقعیت‌های فرهنگی مناطق مختلف استان و با حفظ ارزش‌های فرهنگی، تقویم مناسبی را برای شهرستان‌ها تدوین کردیم تا بتوانیم برای شهرستان‌های غنی و برخوردار همچون نائین رویدادهای ملی و بین‌المللی رقم بزنیم و سهم مناسبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دیگر شیوه‌های قدیم در حوزه‌های گردشگری کافی نیستند،گفت: امروزه نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه پایدار صنعت گردشگری بسیار اهمیت دارد؛ به‌ویژه سه حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، مرمت ابنیه‌ی تاریخی و جذب گردشگر از طریق تبلیغات و بازاریابی‌های نوین نیازمند ورود جدی این شرکت‌ها است.

ایزدی ادامه داد: موضوع اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند بیشترین تأثیر را ازلحاظ کمی و کیفی برای اشتغال جامعه داشته باشد چراکه با کمترین میزان سرمایه‌گذاری بیشترین بازده را دارد و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم حمایت جدی از کیفیت و تنوع محصولات در حوزه گردشگری مثل بوم‌گردی و صادرات صنایع‌دستی داشته باشیم.

احیای بافت تاریخی نائین نیازمند جذب کمک از محل اعتبارات ملی است

محسن فیروزی، فرماندار شهرستان نائین هم اظهار کرد: برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری، بوم‌گردی و آثار تاریخی نائین و جذب اعتبارات استانی و ملی، با حضور مدیرکل از کاروانسرای بلاباد، قلعه رستم بافران، آسیاب ریگاره، عبابافی و قلعه محمدیه، باغ مصلا، بازار قدیم، قلعه نائین و مسجد باباعبدالله بازدید میدانی به عمل آمد.

وی افزود: قرار بر این شد جلسه‌ای چندجانبه با حضور مدیرکل میراث، مدیرکل اوقاف و فرمانداری برگزار شود تا تکلیف آثار تاریخی همچون باغ مصلا و حمام تاریخی نائین که از طرفی وقف اوقاف و از طرفی ثبت میراث هستند، مشخص شود.

فیروزی در خصوص آثار تاریخی که نیازمند مشارکت شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی است، گفت: آزادسازی حریم مسجد باباعبدالله، احیای بافت تاریخی نائین، محمدیه و بافران و مرمت و بازسازی قلعه‌های تاریخی نیازمند جذب کمک ویژه از محل اعتبارات ملی است که با سفر رئیس‌جمهور در اختیار ما قرار بگیرد.

فرماندار نائین در پایان ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با همکاری شهرداری برای احیای صنایع‌دستی همچون گلیم‌بافی و عبابافی و حمایت از بخش خصوصی بوم گردی‌ها را از توافقات خوب این سفر برشمرد.

به گزارش فارس، شهرستان نائین با ۱۲۰۰ ابنیه تاریخی شناسایی‌شده دارای ۲۰ بوم‌گردی فعال و ۷ بوم‌گردی در حال احداث بوده که هرساله بعد از اصفهان و کاشان بیشترین آمار بازدید گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول