اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مهاجرانی: به امام نگوییم آقای خمینی!/ وزیر دولت اصلاحات از تفکرات ۸۸ خود برگشته است؟

وزیر ارشاد دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه اعتماد، از تحریف امام نوشته است. او در سال ۸۸ از لیدر‌های فکری فتنه سبز به شمار می‌رفت. با این حال، او در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که از بسیاری از آن تفکرات برگشته است.

مهاجرانی: به امام نگوییم آقای خمینی!/ وزیر دولت اصلاحات از تفکرات ۸۸ خود برگشته است؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه اعتماد، از تحریف امام نوشته است. او در سال ۸۸ از لیدر‌های فکری فتنه سبز به شمار می‌رفت و عضو اتاق فکر پنج نفره آن به اصطلاح جنبش سبز بود. با این حال، او در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که از بسیاری از آن تفکرات برگشته است. در حالی که فتنه سبز با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» اردوکشی خیابانی می‌کرد و مورد حمایت مهاجرانی هم بود، اما در سال‌های اخیر از محور مقاومت و سیاست‌های ایران در قبال سوریه دفاع می‌کند. در حالی که فتنه‌گران شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر می‌دادند، او در سال‌های اخیر نشانه‌هایی از حمایت از رهبر معظم انقلاب بروز داد.

با این مقدمه، نگاه مهاجرانی به تحریف امام خمینی جالب توجه است: «تحریف شخصیت امام، پررنگ‌تر و پیچیده‌تر ادامه یافت. تحریف ابعاد مختلفی داشته و دارد. در این نوشته تنها به یک مورد اشاره می‌کنم. درباره تحریف شخصیت امام خمینی و آغاز‌گری جنگ عراق و ایران به تفصیل، در کتاب: «نقد تحریف مدرن امام خمینی، جنگ ایران و عراق» توضیح داده‌ام. تحریف دیگری که نه از سوی دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، بلکه از سوی دوستان ناخواسته، دامن زده شده است، عادی‌سازی شخصیت امام خمینی است. مراد از عادی‌سازی این نیست که امام خمینی شخصیتی فرابشری بوده است. ما پیامبر اسلام، محمد مصطفی (ص) را نیز به استناد قرآن مجید، «شخصیتی بشری» می‌دانیم. مرادم کسانی‌اند که ابتدا به جای امام خمینی، گفتند، آیت‌الله خمینی؛ در مرحله دوم گفتند: آقای خمینی! و در مرحله سوم گهگاه می‌گویند: خمینی! بیشتر توجهم به لحن قول است.»

او ادامه می‌دهد: «بدیهی است که امام خمینی در جایگاهی در تاریخ ایران و اسلام قرار گرفته است که عنوان‌ها به او اعتبار نمی‌دهد. امام خمینی خود با صراحت گفت: «به من خدمتگزار بگویید بهتر از رهبر است.»، اما اگر این آقایان و خانم‌ها، گمان می‌کنند می‌توانند با «آقای خمینی!» گفتن بر اعتبار خود بیفزایند یا از اعتبار امام خمینی بکاهند، راه‌شان به سوی شنزار روان است، به تعبیر حسان بن ثابت: «فقولا له لیس الطریق هنالک!» به آنان بگویید راه این نیست! به ویژه آنانی که تمام اعتبار و حیثیت و شخصیت خود را از انقلاب و امام گرفته‌اند.»

معلوم نیست مراد او از «دوستان» که بر این تحریف دامن زده‌اند، کیست؛ اما از جهتی بی‌راه هم نمی‌گوید. کسانی برای روشنفکر جلوه دادن خود یا بالا بردن شأن و جایگاه خود تلاش کردند حساب خود را در نامیدن امام خمینی، از توده‌های مردم جدا کنند و شاید توده‌ها را عوام دانستند و خواستند که خاص باشند.

منبع:‌ روزنامه جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول