اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام نحوه حساب مالیات صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به صدور دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال ۱۴۰۰، گفت: تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عدالت مالیاتی بوده و میزان مالیات مقطوع براساس اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاههای اطلاعاتی سازمان و یا فروش ابرازی حسب مورد تعیین می شود.

اعلام نحوه حساب مالیات صاحبان مشاغل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عیسی اروج‌زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه مشترک اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف تبریز با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف تعامل هرچه بیشتر و موثرتر و به منظور تبیین و تشریح دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم و نحوه ارائه اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰، در محل سالن اجلاس اتاق اصناف تبریز، تعامل سازنده بین اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و اداره کل امور مالیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: اصناف در خط مقدم تلاش برای جهش تولید و یاریگری در راستای توسعه اقتصادی هستند.

وی با اشاره به صدور دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال ۱۴۰۰، گفت: تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عدالت مالیاتی بوده و میزان مالیات مقطوع براساس اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاههای اطلاعاتی سازمان و یا فروش ابرازی حسب مورد تعیین می شود.

اورج زاده، با تشریح کلی و تغییرات اعمال شده در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، افزود: اصناف به عنوان ولی نعمتان نظام مالیاتی هستند لذا سازمان امور مالیاتی به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در کل کشور، میزان مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از صاحبان مشاغل با شرایطی به صورت مقطوع تعیین می شود.

وی، ضمن تاکید بر اینکه مودیان که میزان فروش آنها بر اساس اطلاعات استخراج شده از پایگاه اطلاعات سازمان مالیاتی بیش از ۴۸ میلیارد ریال باشد، نمی توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و باید نسبت به ارائه اظهارنامه عادی اقدام نمایند، تصریح کرد: سقف فروش کالا و خدمات افراد مشمول این تبصره به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است و کلیه افرادی که میزان فروش آنها در سال ۱۴۰۰ از این مبلغ کمتر باشد، می توانند از تسهیلات این ماده استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، در ادامه ضمن اشاره به مزایای این ماده، هدف از اجرای آن را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: هدف از انجام این ماده جلب رضایت مودیان و تکریم ارباب رجوع می‌باشد، لذا اعضای اتحادیه ها و اصناف توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

اورج زاده، با تاکید بر اینکه رفتار مناسب با ارباب رجوع وظیفه تک تک همکاران است، گفت: توصیه‌های لازم به همکاران واحدهای مالیاتی برای تکریم مودیان محترم و انجام بیشترین آمار توافق در این راستا انجام شده است تا نسبت به اطلاع‌رسانی کامل و دقیق به مودیان از شرایط این ماده اقدام کنند.

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به جایگاه والای اقتصادی،  اجتماعی بازار تبریز در سطح منطقه ای و ملی اشاره کرد و گفت: حمایت از اصناف و بازاریان وظیفه ذاتی و اصلی همه مسولان استاتی است و یقین داشته باشید که از کسبه محترم به هر نحو ممکن حمایت خواهد شد.
پرنیان کسبه بازار تبریز را جزو افراد پیشتاز در همه عرصه‌های اقتصادی دانست و بر همراهی آنها با سیاست های اقتصادی و مالیاتی تاکید کرد.

میر حبیب هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این جلسه بر همراهی و همگامی بازار با سیاست های دولت در طول تاریخ تاکید کرد و گفت: اولین شهید انقلاب اسلامی را بازار به کشور تقدیم کرده است و اینک نیز بازاریان تبریز آماده هستند همسو و هم راستا با سیاست های دولت در تأمین درآمدهای مالیاتی دولت قدم بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول