اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ملوان و مس؛ بازگشت به روزهای طلایی؟

ملوان بندرانزلی و مس کرمان به لیگ برتر رسیدند؛ ۲ تیمی که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند.

ملوان و مس؛ بازگشت به روزهای طلایی؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دو تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و مس کرمان به لیگ برتر رسیدند، ملوان البته از سال 1348 فعالیتش را آغاز کرده و بازیکنان زیادی به فوتبال باشگاهی و ملی کشور معرفی کرده  و هواداران دو آتشه‌ای دارد که همیشه پای این تیم ایستاده‌اند،  چه زمانی که تیم‌ محبوب‌شان در لیگ برتر بوده و چه در زمان سه قهرمانی ملوان در جام حذفی و  چه زمانی که وضعیت این تیم در لیگ یک وخیم شد.

مردم بندر انزلی با تیم ملوان زنده‌اند و به همین دلیل 17 خردادماه بعد از قهرمانی در لیگ دسته اول مردم این شهر تا صبح از شادی نخوابیدند، جشن قهرمانی در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر باعث شور و نشاط حیرت انگیزی در سطح شهر  شد. استاندار گیلان بعد از قهرمانی تیم ملوان همراه در ورزشگاه مملو از جمعیت سیروس قایقران دور افتخار زد! احمد دنیامالی نماینده مردم شهر هم در جشن قهرمانی حضور داشت تا یادمان باشد فوتبال اثرگذارترین پدیده اجتماعی دنیاست. حالا ملوان کار سختی برای فصل آینده دارد. مازیار زارع هافبک سابق ملوان سرمربی تیم بود و احتمالا فصل آینده هم او را روی نیمکت تیم خواهیم دید. پژمان نوری دیگر بازیکن ملوان هم که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را داشته مدیرعامل این باشگاه خواهد بود.

اما مدیران باشگاه ملوان و مسئولان استانی به خوبی می‌دانند که اگر از تیم ملوان حمایت لازم نشود، این تیم روزهای سختی را فصل آینده مقابل تیم‌های قدرتمند‌تر و پرتوان مالی خواهد داشت بنابراین اگر می‌خواهند فوتبال مسئولیت اجتماعی‌اش را در این شهر و استان به خوبی انجام بدهد و همچنان مایه انبساط خاطر مردم باشد باید از هم اکنون به فکر داشتن تیمی قدرتمند باشند تا ملوان مثل به سرنوشت تلخ تیم با شخصیت فجرشهیدسپاسی دچار نشود و فقط یک فصل حضور در لیگ برتر را با هزاران مشکل تجربه کند.

مس کرمان هم اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین تیم استان کرمان سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد و از نظر امکانات و توان مالی از باشگاه‌های مناسب فوتبال کشور محسوب می‌شود. این تیم هم با یک مربی بومی به نام فرزاد حسین‌خانی به لیگ برتر صعود کرده تاسه تیم مس رفسنجان، آرمان گهرسیرجان و مس کرمان از این استان در لیگ برتر حضور داشته باشند.  حسین‌خانی نیز فصل آینده به احتمال فراوان سرمربی مس خواهد بود. مس همواره وقتی دچار اختلاف‌های مدیریتی و داخلی شده روند نزولی‌اش آغاز می‌شد و اگر مدیران این باشگاه از اشتباه‌های گذشته درس نگیرند شاید این باشگاه صنعتی دچار لغزش و افت شود. 

در پایان لیگ دسته اول فوتبال سه تیم شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی تبریز و ویستاتوربین تهران به لیگ دسته دوم سقوط کردند. از این جمع  شاهین و ماشین سازی دو تیم ریشه‌دار و قدیمی هستند که در شهرهای خود هواداران پرشوری مثل مس و ملوان داشتند اما مجبور به خداحافظی با لیگ یک شدند. دو تیمی که سابقه حضور در لیگ برتر هم داشتند اما اکنون فرسنگ‌ها با روزهای رویایی خود فاصله دارند و این تیم‌ها باید بروند برای بازگشت به روزهای بهتر خود تلاش کنند تا باردیگر بتوانند هواداران‌شان را شاد کنند، فوتبال این روزها یکی از ارزان‌ترین و سالم‌ترین تفریح‌های جامعه ایرانی است که مردم با آنها زندگی می‌کنند ولی باید همیشه به یاد داشته باشیم که فوتبال برد و باخت دارد و هیچ تیمی همیشه برنده یا همیشه بازنده نخواهد بود و باید یاد بگیریم از این ورزش پرمخاطب در جهت دوستی‌های بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ت 257

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول