اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

انتشار کارت ورود به جلسه آزمون های مدارس سمپاد از امروز

معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: داوطلبانی که قبلا در آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند، می‌توانند از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

انتشار کارت ورود به جلسه آزمون های مدارس سمپاد از امروز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از فعال شدن سامانه دریافت کارت آزمون ورود به مدارس سمپاد خبر داد.

فتحی‌نژاد گفت: داوطلبانی که قبلا در آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از ۱۸تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ با مراجعه به   azmoon.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سمپاد گفت: آزمون‌ ورودی پایه هفتم ۲۶خراد و پایه دهم ۲۷خرداد ماه برگزار خواهد شد که در آزمون امسال، برای پایه هفتم در سطح کشور، حدود ۱۹۰هزار نفر و پایه دهم حدود ۱۰۴هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که در مجموع حدود ۲۹۵ هزار نفر از دانش‌آموران داوطلب در 2300 حوزه اجرایی به رقابت خواهند پرداخت که نهایتاً جهت ورود به پایه هفتم حدود ۱۸هزار نفر و در پایه دهم حدود ۱۳هزار نفر و در مجموع حدود ۳۱هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

فتحی‌نژاد درباره سوالات و محتوای آزمون ورودی بیان کرد: در آزمون پایه هفتم، داوطلبان به ۱۲۰ سوال در دو دفترچه پاسخ می‌دهند. محتوای آزمون نیز، سنجش استعداد تحلیلی داوطلب است همچنین سهم امتیاز کل دفترچه اول، دوسوم و سهم  امتیاز کل دفترچه دوم، یک سوم تعیین شده است

وی گفت: محتوای آزمون پایه دهم مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که 50 درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و 50 درصد مربوط به استعداد تحصیلی است. به 50 سوال استعداد تحلیلی 50 دقیقه و به 50 سوال استعداد تحصیلی 70 دقیقه زمان اختصاص می یابد. لازم به ذکراست در آزمون امسال، حدود ۴۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی،۴۸۰۰ نفر در رشته ریاضی فیزیک و ۳۳۰۰ نفر در رشته علوم انسانی و ۳۹۳ نفر در سمپاد مهارتی پذیرش می‌شوند که پذیرفته‌شدگان هر دو دوره تحصیلی، در حدود ۷۰۰ مدرسه استعدادهای درخشان به تحصیل می پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول