اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آیت‌الله رئیسی به دهلی نو دعوت شد

نخست‌وزیر هند در دیدار با امیرعبداللهیان از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دهلی نو دعوت و آمادگی این کشور را برای تحرک بخشیدن به همکاری‌های دو کشور به خصوص در رابطه با خطوط مواصلاتی اعلام کرد.

آیت‌الله رئیسی به دهلی نو دعوت شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  امروز (چهارشنبه) ۱۸ خرداد ماه با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دهلی نو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده در سفر جاری خود با مقامات هندی، بر همسویی و هم نظری موجود در گفت‌وگوها تاکید کرد و زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور ایران و هند را برشمرد. 

نخست وزیر هند نیز در این دیدار ضمن اشاره به خاطرات خوب خود در سفر به جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ سلام‌های گرم خویش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی روابط دو کشور اظهار داشت که پاندمی کووید موجب کندی در ارتباط دو کشور شد و امید است که با برطرف شدن این مشکل بتوان در همه عرصه‌ها روابط دو کشور را تحرک بخشید.

نخست‌وزیر هند با توجه به توافقات موجود بین دو کشور در زمینه همکاری‌های مختلف، آمادگی کشورش برای تحرک بخشیدن به همکاری‌ها به ویژه در رابطه با خطوط مواصلاتی را اعلام کرد.

نخست وزیر هند همچنین در پاسخ به دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از این سفر، متقابلا از رئیس جمهوری اسلامی ایران جهت بازدید از هند دعوت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول