اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: بانیان قطعنامه مسئول تبعاتش هستند/ پاسخ ایران قاطع است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که بانیان قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسؤول تبعات بعدی هستند، تصریح کرد: پاسخ ایران قاطع و متناسب است.

خطیب‌زاده: بانیان قطعنامه مسئول تبعاتش هستند/ پاسخ ایران قاطع است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به شورای حکام آژانس واکنش نشان داد و اعلام کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سوءمحاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح آمیز در جهان، اغراض کوته بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.

وی تصریح کرد: بانیان این قطعنامه مستقیما مسؤول تبعات بعدی هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: پاسخ ایران، قاطع و متناسب است.

به گزارش فارس، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب با ۳۰ رأی موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و ۳ رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب شورای حکام رسید. «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید این اقدام با انگیزه سیاسی و مغرضانه از سوی برخی از کشورهای عضو شورای حکام، مواضع ایران را در این خصوص گوشزد کرد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه سازمان انرژی اتمی در واکنش به تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران و همچنین گزارش اخیر غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌‌های فراپادمانی آژانس خبر داد و اعلام کرد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع می‌شود که دستور آن به مسؤولان مربوط داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول