اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی را هشداری به تهران خوانده و خواستار اقدامات بیشتر علیه ایران از جمله بازگشت پرونده به شورای امنیت شدند.

ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصویب قطعنامه ضد ایرانی به بهانه‌های واهی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پیشنهاد کشورهای آمریکا و تروئیکای اروپایی، با استقبال و ذوق‌زدگی مقامات رژیم موقت صهیونیستی همراه شد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل با تقدیر از شورای حکام آژانس اتمی برای تصویب این قطعنامه ضد ایرانی، مدعی شد: «این یک تصمیم قابل توجه بود که چهره واقعی ایران را نشان داد».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بنت با ادعای اینکه قطعنامه مذکور تاکید می‌کند که ایران با آژانس اتمی همکاری ندارد، ادعا کرد: «و [ایران] از دستورالعمل‌های آن (آژانس) پیروی نمی‌کند. رأی امروز در آژانس اتمی، هشداری شفاف به ایران بود؛ اینکه اگر ایران به فعالیت‌هایش ادامه دهد، کشورهای پیشرو این مسئله را به شورای امنیت [سازمان ملل] باز می‌گردانند».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم جعلی صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گام مهمی در تصمیم خود برای محکوم کردن ایران به‌دلیل عدم پایبندی آن به بازرسی‌ها و در واکنش به فعالیت‌های هسته‌ای در سایت‌های مختلف در سراسر کشور برداشت».

گانتز با ادعای اینکه ایران صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند، افزود: «علاوه بر محکومیت، جامعه بین‌المللی باید گام‌های ملموسی بردارد. هر دستگاه نظارتی که خاموش می‌شود باید با تحریم‌های دیپلماتیک و اقتصادی مواجه شود. ما باید متحد باشیم و از نزدیک در مقابله با تجاوزات منطقه‌ای و جهانی ایران همکاری کنیم».

«گیلعاد اِردان» نماینده تل‌آویو در سازمان ملل متحد نیز با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: «انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل فریبکاری هسته‌ای، چهره واقعی رژیم سرکش ایران و قصد آن برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را آشکار می‌کند».

اردان در ادامه ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «شورای امنیت سازمان ملل باید ایران را پاسخگو کند و از همه ابزارها برای توقف حرکت ایران به سمت بمب اتمی استفاده نماید».

شامگاه چهارشنبه بود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به تصویب رساند.

فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند بدون هیچ تأخیری همکاری‌ها با آژانس اتمی را از سر گرفته و از اقدامات بیشتر در واکنش به قطعنامه شورای حکام اجتناب کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول