اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: محدودیت‌های جدیدی برای همکاری با آژانس اتمی در دستورکار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:با توجه به رفتارهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال ایران تعدادی از دوربین‌های آژانس خاموش شده و محدودیت‌های دیگری در همکاری ایران با آژانس نیز در دستورکار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: محدودیت‌های جدیدی برای همکاری با آژانس اتمی در دستورکار است

 فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به قطعنامه سیاسی و ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این قطعنامه فاقد هویت فنی و حقوقی بود و برای جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه هیچ الزامی ندارد.

وی افزود: متن این قطعنامه تحت‌تاثیر و فشار لابی صهیونیستی و فشارهای استکباری آمریکا تهیه شده بود و محیطی کاملاً سیاسی داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا برای اینکه فشار اتفاقات اوکراین را از دوش خود بردارد این حرکت ضد ایرانی را شروع کرد و با استفاده از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان یک وسیله ایران را تحت فشار قرار دهد.

مالکی خاطرنشان کرد: ثأثیرپذیری دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فشارهای بین‌المللی و تغییر رفتار وی و نیز سفر او اسرائیل هویت این نهاد بین‌المللی را تضعیف کرد.

وی افزود: با توجه به رفتارهای سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال ایران تعدادی از دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای ایران خاموش شده و محدودیت‌های دیگری در همکاری ایران با آژانس نیز در دستورکار است که در ادامه اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این محدودیت‌ها در همکاری ایران با آژانس براساس منافع ملی و قانون مصوب مجلس انجام می‌شود تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوجه شود که چه کشوری با این آژانس همکاری می‌کند و چه کشوری نه.

مالکی خاطرنشان کرد: قطعنامه روز گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور ما شود.

به گزارش فارس، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب با ۳۰ رأی موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و ۳ رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب شورای حکام رسید. «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید این اقدام با انگیزه سیاسی و مغرضانه از سوی برخی از کشورهای عضو شورای حکام، مواضع ایران را در این خصوص گوشزد کرد.  

گفتنی است روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه سازمان انرژی اتمی در واکنش به تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران و همچنین گزارش اخیر غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌‌های فراپادمانی آژانس خبر داد و اعلام کرد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع می‌شود که دستور آن به مسؤولان مربوط داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول