اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روز پرکار رئیس‌جمهور در بام ایران چگونه گذشت؟

رئیس جمهور کشورمان در بیست و چهارمین سفر استانی خود پنج‌شنبه 19 خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد و در جریان این سفر یک‌روزه خاطرات به یادماندنی برای مردم این استان رقم زد.

روز پرکار رئیس‌جمهور در بام ایران چگونه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، از چند هفته پیش قرار بود میزبانشان باشیم اما خبر دادند که برنامه سفر بهم خورده خردادماه از نیمه گذشته بود که زمزمه آمدنشان شد گفتند که قرار است آخر هفته میهمان داشته باشیم.

هوا هنوز تاریک بود، نماز صبح را که خواندم، وسایلم را چک کردم، همه چیز آماده بود گفته بودند ساعت ۵ مقابل استانداری باشیم با اینکه می‌دانستم باز بد قولی می‌کنند اما جانب احتیاط را رعایت کردم مثل همیشه زودتر از همه رسیدم برنامه این بود که همه خبرنگاران و عکاسان با یک ماشین به فرودگاه برویم.

آفتاب خودنمایی می‌کرد باد خنکی می‌وزید، خرداد با تمام قوایش زیبایی بهار را به رخ می‌کشید، غُر زدن خبرنگار جماعت تمامی نداشت.

بعد از نیم ساعتی همه را سوار یک ون کردند تا زودتر به فرودگاه برسیم هواپیما رأس ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه به زمین نشست.
 


سفر یک‌روزه بود و برنامه‌ها فشرده، بیست و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور بود و این هفته قرعه فال به نام چهارمحال و بختیاری یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور افتاده بود.

کار زیاد بود، وقت کم از روز قبل نمایندگان ویژه وزرا در ادارات کل استان مستقر شده بودند تا درددل‌های مردم را گوش دهند و مرهم و التیامی باشند بر زخم‌های این مردمان نجیب.
 

 
به محض رسیدن به فرودگاه سربازانش را به شهرستان‌ها فرستاد
 

به محض رسیدن به فرودگاه سربازانش را به شهرستان‌ها فرستاد و هر کدام از وزرا نماینده ویژه رئیس جمهور بودند تا به مشکلات مردم در شهرهای مختلف رسیدگی کنند عقب‌ماندگی و محرومیت‌ها را شناسایی کنند و تا غروب به دست رئیس جمهور برسانند.
 


از قبل تعریفش را شنیده بودم که دنبال تجمل و استقبال آنچنانی نیست پایش را که از هوپیما زمین گذاشت بلافاصله بعد از یک صحبت کوتاه و بیان اهداف سفر با یک بالگرد راهی محروم‌ترین نقطه استان یعنی بازفت شد.

همین سال گذشته بود که زلزله تمام داروندار مردم این منطقه را گرفت، خانه‌های خشت و گِلی که با یک تکان به ویرانه تبدیل شد.

عشایر بازفت از محروم‌ترین مردمان کشور هستند که تمام دارایی‌شان همان گوسفندان و چادری پشمی است که سقفی شده بر سرشان.

هدف سفرش را از همان ابتدا مشخص کرد رفع محرومیت...

برای رفع محرومیت به ساختمان‌های بلند و سالن جلسات شیک و با میز و صندلی‌های چوب راش نرفت مستقیم رفت به دل مردم چرا که دلش پیش مردم بود.
 


بازدید از روستای لبد محروم‌ترین روستای استان اولین برنامه‌اش در منطقه بازفت بود، خونگرم و صمیمی با مردم حرف می‌زد مردم هم انگار سال‌ها او را می‌شناسند انگار دردشان برایش آشنا است.

در صحبت‌هایش در جمع عشایر گفت: هدف من از حضور در کنار شما احترام گذاشتن به شهدای عشایر، پدران و مادران شما و رفع مشکلات مناطق محروم است.

همان اولش حرف آخر را می‌زند: «با کمک خدا و مردم منطقه مشکلات را رفع می‌کنیم».

مردم چیز زیادی نمی‌خواستند آب آشامیدنی که بیخ گوششان بود، مدرسه، جاده، شغل و اینترنت و مواردی از این دست.

منطقه کوهستانی بود و اغلب خاکی انتظار داشتیم حرکت در این مسیرها برایش سخت باشد اما شور و اشتیاق خدمت سن و سال نمی‌شناسد.

رفته رفته هوا گرم می‌شد، عرق روی پیشانیش خودنمایی می‌کرد

رفته رفته هوا گرم می‌شد عرق روی پیشانیش خودنمایی می‌کرد اما حرف از خستگی نبود صبور بود به حرف کوچک و بزرگ، زن و مرد گوش می‌کرد.
 


از روستای لبد به کنار عشایر رفت زیر چادر پشمی و روی زیرانداز قدیمی نشست و دل سپرد به دل مردم و حرف‌هایشان.

همراهانش مدام می‌گفتند مطابق برنامه باید برگردیم شهرکرد از برنامه عقب هستیم با خوشرویی می‌گفت برنامه من همین مردم هستند.

ساعت طرفای ظهر را نشان می‌داد عبایش را که حسابی خاکی شده بود تکاند و سوار بالگرد شد.

همه فکر می‌کردیم مقصد شهرکرد است اما بازدید هوایی از پروژه‌های انتقال آب هدف بعدی رئیس جمهور بود حالا که پای درددل مردم نشسته بود خوب می‌دانست بزرگترین درد این مردم آب بوده و هست.

در تمام مدت بازدید سکوت کرده بود مسؤول مربوطه توضیح می‌داد، گاهی سوال می‌پرسید.

کشتارگاه جونقان، دردی  آشنا و کهنه

بعد از مدتی بالگرد در نزدیکی کشتارگاه صنعتی جونقان که دردی  آشنا و کهنه برای مردم منطقه است فرود می‌آید.
 


قصه پرغصه این کشتارگاه آوازه کشوری دارد واحد تولیدی که به دنبال زدوبند عده‌ای آتش به سفره عده‌ای کارگر انداخت بعد از چند سال با پیگیری دستگاه قضا که خود رئیس‌القضات آن بود از بخش خصوصی پس گرفته و به بخش دولتی واگذار شد البته الان هم نصفه و نیمه کار می‌کند که اگر با تمام توان چرخش بچرخد سفره خیلی‌ها نان‌دار می‌شود.

رئیس جمهور دستور داد کشتارگاه با تمام توان کار کند که ما هم امیدواریم مسؤولان استانی این موضوع را پشت گوش نیندازند.

مقصد بعدی کارگاه حجاب یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی پارچه چادر مشکی در کشور بود رئیس جمهور در بدو ورود با کارگران، مهندسین و مدیران این واحد صنعتی گفت‌وگو کرد.
 


از زحمات و تلاش‌های آنها برای تولید انواع پارچه‌های با کیفیت چادر مشکی در طرح‌های متنوع قدردانی کرد.

تمام هدفش در این سفر به دست آوردن دل همین کارگران و محرومان بود و مدام نوید روزهای خوشی را می‌داد که باید همت می‌کردیم و خودمان می‌ساختیمش.

دیدار مردمی با اقشار مختلف مردم

مدام با تلفن می‌گفتند برنامه بعدی دیدار با اقشار مختلف مردم است و مردمی که با تمام ناملایماتی‌ها و سختی‌ها آمده بودند تا جانی تازه به رگ‌های دولت بدمند و با حضورشان به دولتمردان گفتند ما پشت شما هستیم فقط شما هم هوای ما را داشته باشید.
 


حذف جریان هزار چهره مافیا

رئیس جمهور به مردم قول داد جریان هزارچهره مافیا را حذف کند و معیشت‌شان را سروسامان دهد.

رئیسی گفت: آینده بسیار روشن است و در جنگ اراده‌ها آینده کشور را به دست شما جوانان بسیار روشن می‌بینم.

کم کم به لحظه موعود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شدیم، جلسه شورای اداری استان که قرار بود با حضور تمام مسؤولان استانی و وزرایی که به شهرستان‌ها رفته بودند در شهرکرد برگزار شود.

از روزی که زمزمه سفر ریاست جمهوری به استان شده تا به امروز صحبت‌های زیادی برای بهره‌مندی از این فرصت و استفاده از اعتبارات ویژه شده بود که امیدواریم در این جلسه این اعتبارات مشخص شود و تخصیص یابد.

بازگشت وزرا از شهرستان‌های استان

وزرا که به شهرستان‌ها سفر کرده بودند با کوله‌باری از مشکلات و محرومیت‌ها به جلسه آمدند امیدوار بودند با برنامه‌ریزی، شناخت توانمندی‌ها و اختصاص اعتبار مشکلات حل شود.
 


رئیسی به مردم چهارمحال و بختیاری گفت که رفع مشکلات آبی نیازمند طرحی جامع برای استفاده از آب برای شرب، صنعت و کشاورزی است که باید عدالت، قانون و اولویت در تدوین این طرح مورد توجه قرار گیرد.

بعد از جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران حاضر شد و تا جایی که امکانش بود به سوالات پاسخ داد و دستاوردهای این سفر استانی را برشمرد.
 

بیست و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضاء هیأت دولت با بازگشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران و ترک استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد پنجشنبه شب پایان یافت.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول