اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  حکمرانی نوین

حکمرانی نوین| اخطار دوباره اروپایی‌ها به واتساپ

کمیسیون اروپا تا ژوئیه به واتساپ مهلت داد تا درباره به‌روزرسانی سیاست حریم خصوصی خودش مطابق با قانون مصرف‌کننده اتحادیه اروپا توضیح دهد.

حکمرانی نوین| اخطار دوباره اروپایی‌ها به واتساپ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، سازمان مصرف کننده اروپایی و مقامات شبکه سازمان های مصرف کننده این قاره اعلام کردند که واتساپ درباره تغییرات شرایط استفاده از این پیامرسان به شکل واضح و روشن توضیح نداده و این موضوع نقض قانون مصرف کننده است. مقامات این کشورها می توانند شرکت هایی که این قوانین را زیر پا می گذارند، مجازات و جریمه کنند.

شبکه اروپایی سازمان های مصرف کننده که از دیده بان های مصرف کننده ملی و تحت حمایت اروپا تشکیل شده، ژانویه سال جاری نامه ای را به واتساپ ارسال کرد و از این پیامرسان خواست تا درباره سیاست حریم خصوصی خودش توضیحاتی را ارائه کرده و شفاف سازی کند. روز گذشته رگولاتورهای اروپایی اعلام کردند پاسخی که واتساپ مارس امسال ارائه کرد این سازمان ها را قانع نکرده و آنها مجبور به ارسال نامه ای دیگر شدند.

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این پیامرسان باید درباره آنچه کاربران با آن موافقت می کنند و چگونگی استفاده از اطلاعات آنها برای اهداف تجاری و عرضه خدمات به شرکای تجاری شفاف سازی کند.

اکنون واتساپ اعلام کرد که در زمان مناسب به این نامه پاسخ خواهد داد.

کاربران این پیامرسان ژانویه سال جاری درخصوص به روز رسانی شرایط استفاده از این پلتفرم شکایاتی داشتند و معتقدند این به روز رسانی منجر به اشتراک اطلاعات آنها با فیسبوک می شود. برخی دیگر از کاربران هم فکر می کردند اگر با این شرایط جدید مخالفت کنند، حساب کاربری شان مسدود می شود. البته این نگرانی ها تغییر چندانی را به همراه نداشت. اما واتساپ را مجبور کرد تا عرضه تغییراتش را به تعویق بیندازد و مدت ها تلاش کرد تا نگاه کاربران را به این موضوع تغییر دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول