اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

قدرت تست‌زنی؛ یکی از عوامل موفقیت در کنکور

داوطلبان کنکور برای دستیابی به موفقیت باید آرامش داشته و به آنچه خوانده‌اند اعتماد کنند، اما قدرت تست‌زنی نیز می‌تواند به داوطلبان کمک کند.

قدرت تست‌زنی؛ یکی از عوامل موفقیت در کنکور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از روز هشتم تیرماه آغاز می‌شود و تا روز یازدهم تیرماه برای گروه‌های مختلف آموزشی ادامه دارد.

داوطلبان کنکور سراسری که دو هفته پایانی باقیمانده تا کنکور را سپری می‌کنند باید عوامل موثر در موفقیت را بدانند و در جهت بهبود این عوامل در خودشان گام بردارند.

بجز اینکه داوطلبان کنکور باید آرامش خود را حفظ کنند و به دانسته‌هایشان اعتماد کنند، آن‌ها باید روش تست‌زنی را هم بلد باشند چرا که قدرت تست‌زنی در افراد می‌تواند هر داوطلب را نسبت به داوطلب دیگر پیش بیندازد.

در این زمینه با چند داوطلب فعلی و سابق کنکور و کارشناس آموزشی گفت‌وگو کردیم.

دانشجوی دانشگاه آزاد که سال گذشته در کنکور شرکت کرده است، گفت: برای بهتر پاسخ دادن به تست‌ها ابتدا باید تمرکز داشت و به هیچ چیز دیگر جز همان سوال فکر نکرد، سوال و پاسخ‌ها را باید کامل و با دقت خواند و پاسخ صحیح را انتخاب کرد.

دانشجوی دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: باید بدانیم طراح سوال از ما چه خواسته و تست چند قسمتی است، به فعل‌های پایان جمله سوال نیز باید به دقت توجه کنیم.

داوطلب کنکور ۱۴۰۱ که در حال حاضر مشغول تمرین تست‌زنی است، گفت: گاهی در کنکورهای آزمایشی به طور مثال گزینه سوم به نظرم درست است و سریع پاسخ می‌دهم بدون آنکه گزینه چهارم را هم بخوانم، این کار اشتباه است باید هر ۴ گزینه را به دقت بخوانیم و سپس پاسخ دهیم.

داوطلب دیگر کنکور امسال که برای شرکت در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت نام کرده است، گفت: باید این دو هفته پایانی تا می‌توانیم زمان برای تمرین تست زنی اختصاص دهیم و فقط تست بزنیم.

داوطلب دیگری گفت: من این را در ذهن خود جا انداخته‌ام که اگر بین دو گزینه شک داشتم یا به پاسخی مطمئن نبودم از آن تست بگذرم، از طرفی به فعل‌های پایانی و منفی و مثبت بودن آن‌ها باید به دقت نگاه کنیم زیرا معمولا طراحان سوال دو گزینه را شبیه به یکدیگر طرح می‌کنند.

 

منصور سعیدی مشاور آموزشی نیز درباره نحوه تست زنی در روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور گفت: پیشنهاد می‌کنم داوطلبان در این روزهای پایانی تمام کنکورهای سال‌های گذشته را مرور کنند و هر روز از خود کنکور آزمایشی خانگی بگیرند تا در تست زدن تقویت شوند.

به گزارش فارس، به عقیده کارشناسان بهتر است داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی پیش از هر چیز آرامش خود را حفظ کنند و سپس به تمرین تست زنی بپردازند، کارشناسان می‌گویند نیازی به آموختن درس جدید نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول