اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ساماندهی ورزش‌های شالیزاری در تقویم ورزشی کشور قرار گیرد

رئیس اداره ورزش و جوانان آستانه‌اشرفیه نشاط و جذابیت ورزش‌های شالیزاری را بسیار خوب دانست و گفت: ساماندهی و برگزاری منظم این ورزش‌ها در تقویم ورزشی شهرستان، استان و کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

ساماندهی ورزش‌های شالیزاری در تقویم ورزشی کشور قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، فاطمه قاسمی امروز در حاشیه برگزاری جشنواره ورزش‌های شالیزاری و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزش‌های شالیزاری مانند چل‌نوردی و فوت‌چل در این شهرستان پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: در ادبیات فرهنگ عامیانه مردم سرزمین گیل و دیلم، نشاء برنج در شالیزارهای این سرزمین با گل‌ولای و آداب مختلف آمیخته شده و خوشبختانه شهرستان آستانه‌اشرفیه در احیای ورزش‌های شالیزاری گام‌های خوبی را برداشته به طوری که چل‌نوردی در دهشال و فوت‌چل در کینچاه از نمونه‌های ورزش شالیزاری مردم گیلان است. 

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ورزش‌های شالیزاری گفت: در نخستین جشنواره ورزش‌های شالیزاری کمیته‌هایی در بخش اجرایی، تبلیغات و پشتیانی تشکیل شده و تاکنون علاوه بر دو ورزش چل‌نوردی و فوت‌چل، ورزش والی‌چل (والیبال در شالیزار) در روستای کیسم، کشتی‌چل (کشتی در شالیزار) در روستای لسکوکلایه و لافندچل (طناب کشی در شالیزار) در روستای لله‌وجه‌سر بندر کیاشهر در دستور کار قرار گرفت که امروز از این ورزش‌ها رونمایی شده است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستانه اشرفیه نشاط و جذابیت ورزش‌های شالیزاری را بسیار خوب دانست و افزود: ساماندهی و برگزاری منظم این ورزش‌ها در تقویم ورزشی شهرستان، استان و کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. 

قاسمی با قدردانی از همکاری خوب شهرداری، شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه، بخشداری مرکزی و بعضی از حامیان این جشنواره بیان کرد: در روز جشنواره که تقارن با شب ولادت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) است علاوه بر اجرای ورزش‌های شالیزاری، گروه موسیقی سنتی دیلمون به سرپرستی محمود فرضی‌نژاد، گروه نمایشی تی تی به سرپرستی محمدرضا جعفری لفوت و میلاد حسین زاده و با اجرای رسول حق‌دوست برگزار شد. 

وی با بیان اینکه ورزش‌های شالیزاری خواستگاه شهرستان آستانه اشرفیه است، افزود: در ۲۰ روز گذشته ورزش‌های فوتچل، کشتی‌چل، والیچل و لافندچل به صورت المپیاد در روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شده که امروز اختتامیه آن می‌باشد. 

دبیر جشنواره ورزش‌های شالیزاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه جانبی این جشنواره به مدت ۱۰ روز در پارک ساحلی گفت: برای حمایت از تولید و معرفی توانمندی‌های شهرستان درعرصه صنایع‌دستی، تولیدی و معرفی محصولات این شهرستان با همکاری بخش خصوصی نمایشگاهی راه‌اندازی می‌شود که مهمانان می‌توانند سوغات خود را از این نمایشگاه تهیه کنند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از اهداف در نخستین جشنواره ورزش‌های شالیزاری کمیته‌هایی در بخش اجرایی، تبلیغات و پشتیانی است و تاکنون علاوه بر دو ورزش چل‌نوردی و فوت‌چل، ورزش والی‌چل (والیبال در شالیزار) در روستای کیسم، کشتی‌چل (کشتی در شالیزار) در روستای لسکوکلایه و لافندچل (طناب کشی در شالیزار) در روستای لله وجه سر بندر کیاشهر در دستور کار قرار گرفت که در روزجشنواره از این ورزش‌ها رونمایی می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول