اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان آغاز می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: اقدامات اولیه تامین زمین و آماده‌سازی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن گلستان از مهرماه آغاز شود.

عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان آغاز می‌شود

سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر روستاهای گلستان پتانسیل و ظرفیت داشتن اراضی برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی را دارا هستند.

وی تصریح کرد: در «طرح نهضت ملی مسکن» قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که سهم استان گلستان سالانه 7 هزار واحد مسکونی بوده و در مجموع طی چهار سال ۲۸ هزار واحد مسکونی در راستای این طرح احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: برای احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی نیاز به ۷۰۰ هکتار زمین نیاز است که تاکنون ۱۵۰ هکتار از اراضی شناسایی شده برای احداث «طرح نهضت ملی مسکن» تغییر کاربری داده شده است.

وی ادامه داد: در یک بازده زمانی سه ماهه و تا پایان مردادماه امسال قرار است کل اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند منابع طبیعی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و غیره برای اجرای این طرح در اختیار بنیاد مسکن گلستان قرار گیرد.

حسینی گفت: مقدمات اولیه برای احداث مسکن انجام شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی در مهرماه امسال آغاز شود.

وی بیان کرد: در راستای مهاجرت معکوس به روستا و ماندگاری جمعیت روستایی به عنوان مولد، بنیاد مسکن و دولت سیزدهم یارانه‌های حمایتی خوبی برای مسکن روستایی در نظر گرفتند، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۶ ساله از جمله این تسهیلات است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: هیچ محدودیتی در ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن چه در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و چه در حوزه احداث نداشته و تسهیلات مورد نیاز به صورت تضامین زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه نیز تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد بسیار پایین و مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا ۷۰ میلیون تومان بلاعوض با مصالح رایگان مانند سیمان و میلگرد در احداث مسکن پرداخت می‌کند.

حسینی درباره افزایش تسهیلات مسکن و پرداخت آن توسط بانک‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۶ ماه گذشته رئیس جمهور و بنیاد مسکن کشور تسهیلات مسکن روستایی را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده و این مصوبه را به سازمان برنامه بودجه ابلاغ کرد، تاکنون سازمان برنامه بودجه تضمین‌نامه یارانه ۱۳ درصدی را به بانک مرکزی ابلاغ نکرده و هنوز این تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه زمان پرداخت افزایش تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی مشخص نبوده لذا از متقاضیان درخواست می‌شود نسبت به دریافت تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول