اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری اقدام رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

امیرعبداللهیان حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری عربی سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

به گزارش فارس، روزنامه سوری «الوطن» به نقل از یک منبع غیررسمی گزارش داد که تمامی پروازها از فرودگاه دمشق و بالعکس در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو اظهار داشت: استمرار حملات رژیم متجاوز اسرائیل به  تاسیسات زیربنایی سوریه از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و سایر مراکز مهم و حیاتی آن کشور، نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، بلکه برخلاف تمامی قوانین بین‌المللی، هنجارها و اصول انسانی است.

امیرعبداللهیان سکوت غیرقابل قبول کشورها و جامعه جهانی، محافل و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را تاسف برانگیز و آن را مایه شرم خواند.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه هم در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه مقاومت ملت سوریه در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: اینگونه اقدامات و تجاوزات سراسیمه رژیم اسرائیل در منطقه، نشاندهنده ترس و ضعف رژیم اشغالگر صهیونیستی است. صهیونیست‌ها به دنبال بر هن زدن آرامش و ثبات در منطقه هستند تا وضعیت ناپایدار و شکننده خود را مخفی کنند.

 وزیر امور خارجه سوریه افزود: حملات اسرائیل با هدف تقویت باقیمانده گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در  سوریه انجام می‌شود و البته راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان تاکید کرد: این گونه تجاوزات، عزم ملت و دولت سوریه در مقابله با اشغالگری و تروریسم را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

گفتنی است، خبرگزاری سانا، صبح امروز، گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور با موشک‌های رژیم صهیونیستی که برخی نقاط جنوبی شهر دمشق را مورد هدف قرار داده بودند، مقابله کرده است. یک منبع نظامی سوری در این باره اعلام کرد: «در ساعت ۴:۲۰ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی در جنوب شهر دمشق را مورد هدف قرار داد و پدافند هوایی ما در مواجهه با موشک‌های متجاوز، اکثر آن‌ها را ساقط کرد.» پس از آن، رسانه‌های سوری، ظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که تمامی پروازها در فرودگاه بین‌المللی دمشق به حال تعلیق در آمده است.

روزنامه سوری «الوطن» به نقل از یک منبع غیررسمی گزارش داد که تمامی پروازها از فرودگاه دمشق و بالعکس در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش فارس، روسیه نیز به این حمله واکنش نشان داد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در رابطه با این (حمله) ما مجبوریم بار دیگر تکرار کنیم که ادامه بمباران سرزمین سوریه، بر خلاف هنجارهای اساسی قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و کاملا غیرقابل قبول است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول