اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عالی: هر رزقی که به ما می‌رسد، به واسطه امام رضا است/ برکات هجرت امام هشتم به ایران

سعی کنیم هر روز یک سلام به امام رضا علیه‌السلام داشته باشیم. هر رزقی که به ما می‌رسد، به واسطه امام رضا علیه‌السلام است.

عالی: هر رزقی که به ما می‌رسد، به واسطه امام رضا است/ برکات هجرت امام هشتم به ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز به مناسبت سالروز میلاد امام رضا علیه السلام، گفتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی منتشر کرده است که در ادامه آمده است.

ورود امام رضا به ایران ۲ خاصیت داشت. حضرت، ایران را به یک پایگاه بزرگ برای شیعه تبدیل کردند. قبل از آمدن امام رضا علیه‌السلام هم به صورت پراکنده در قم و سبزوار شیعیان بودند ولی با آمدن ایشان به طور گسترده ایرانی‌ها به تشیع گرایش پیدا کردند. حضرت این قصد را داشتند که ایران را به یک پایگاه بزرگ تبدیل کنند. 

ما در روایات‌مان متعدد داریم که زمینه‌ساز ظهور، ایرانیان هستند. گروهی از مشرق‌زمین برمی‌خیزند. دنیای غرب آن زمان روم بود و دنیای شرق ایران بود. پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرموده بودند از شرق عده‌ای پیدا می‌شوند و امر ما را زنده می‌کنند. ارادت ایرانیان از اول نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام خالصانه بوده است. 

اینکه ایران پایتخت شیعه شود و زمینه ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه را فراهم کنند کم چیزی است؟ دومین جهت آمدن امام رضا علیه‌السلام به ایران هم این بود که معارف امامت و ولایت با آمدن امام رضا علیه‌السلام عمومی شد. قبل از آن خواص فقط از اهل بیت علیهم‌السلام خبر داشتند و راجع به امامت و ولایت چیزی می‌دانستند. وقتی امام رضا علیه‌السلام آمد با سخنرانی‌هایی که در مناظرات و... می‌کردند، کم‌کم معرفت نسبت به امامت در بین خود مردم بالا رفت. در جلسات مناظره، مأمون بزرگان و علمای همه فرقه‌ها را دعوت می‌کرد و همه را در مقابل امام رضا علیه‌السلام قرار می‌داد، بلکه امام زمین بخورند. در مقابل تمام رؤسای فرقه‌ها و ادیان مختلف فقط یک نفر می‌نشستند و همگی آنها را بدنام می‌کردند. هر کدام از آنها را با کتاب خودشان با آنها بحث می‌کردند. بسیاری از مباحث امامت را در آنجا مطرح کردند. 

بعد از امام رضا علیه‌السلام شیعه ظرفیت پیدا کرد و زیارت جامعه کبیره را به او دادند. زیارت جامعه کبیره از زمان امام هادی علیه‌السلام در بین شیعه پا گرفت. 

بعد از امام رضا علیه‌السلام خدا شیعیان را به یک امتحان دیگری مبتلا کرد و آن هم امامت در سن خردسالی بود. امام جواد علیه‌السلام ۸ سالش بود که برای امامت انتخاب شد اما شیعه منشعب نشد و امامت ایشان را پذیرفتند و این معلوم می‌شود ظرفیت‌شان بالا رفته بود. این کارها را امام رضا علیه‌السلام با سختی و مشقت توانستند بکنند. سعی کنیم هر روز یک سلام به امام رضا علیه‌السلام داشته باشیم. هر رزقی که به ما می‌رسد، به واسطه امام رضا علیه‌السلام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول