اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵ کتابخانه زیست محیطی در مدارس حاشیه تالاب‌ها افتتاح شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: در هفته محیط زیست پنج کتابخانه محیط‌زیستی در مدارس روستاهای حاشیه تالاب‌های بین‌المللی افتتاح شد.

۵ کتابخانه زیست محیطی در مدارس حاشیه تالاب‌ها افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد احمدی در جمع مدیران گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از اهداف اداره حفاظت محیط زیست در راستای اجرای مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های بین‌المللی آموزش جوامع محلی به ویژه تشکیل شبکه کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: این شبکه تنها در مدارس روستاهای حاشیه تالاب‌ها تشکیل شده و به آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه زیست‌بومی می‌پردازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در همین راستا و با همکاری «موسسه سبزگامان بسکی» پنج کتابخانه با رویکرد محیط زیست در مدارس روستاهای «تنگلی» و «اوخی‌تپه» و شهر «اینچه‌برون» افتتاح شد.

وی ادامه داد: تعداد ۲۵۰ نسخه کتاب محیط‌زیست با همکاری «موسسه سبزگامان» تهیه و به این کتابخانه‌ها اهداء شد و در آینده نزدیک تعداد این کتاب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: در راستای آموزش کودکان و نوجوانان ساکن در حاشیه تالاب‌ها مسابقات گوناگون  و دوره های آموزشی مختلف برای جوامع محلی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این هفته تصفیه‌خانه کشتارگاه دام شهرستان گنبدکاووس با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی، شهرداری و شورای اسلامی شهر با ظرفیت ۸۰ مترمکعب در روز و در مدت ۱۸ ماه با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که ظرفیت این تصفیه‌خانه تا ۱۰۰ مترمکعب قابل افزایش و توسعه است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: نشست هم‌اندیشی با «موسسه سبزگامان»، فعالان محیط زیست و رسانه‌ها، دیدار با خانواده «شهید محیط‌بان محمد باشقره»، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان حاشیه تالاب‌ها، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آموزشی محیط‌زیست، غبارروبی گلزار شهدای گمنام توسط کارکنان اداره محیط زیست، برگزاری کارگاه آموزشی تنوع‌زیستی، نشست علمی احیا حفاظت و مدیریت تالاب‌های بین‌المللی گلستان و غیره از جمله برنامه‌های هفته‌محیط زیست شهرستان است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول