اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

قطعنامه ضدایرانی آژانس اتمی تاثیری بر مواضع محکم و استوار ایران ندارد

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌اللملی انرژی اتمی گفت: تیم مذاکره کننده نباید تحث تاثیر قطعنامه آژانس از مواضع خود کوتاه بیاید و در دفاع از حقوق ملت محکم و استوار عمل کند.

قطعنامه ضدایرانی آژانس اتمی تاثیری بر مواضع محکم و استوار ایران ندارد

محمدحسین کاظمی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به پشتوانه امپراطوری رسانه‌ای خود و با سواستفاده از مشکلات داخلی کشور، سعی دارند با فشار به آژانس و صدور قطعنامه های متعدد، سیاست های خود در مخالفت با ایران و فشار حداکثری به مردم را عملی کنند.

* قطعنامه آژانس اتمی بسیار ضعیف بوده و الزام آورنیست

وی با اشاره به سفر«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رژیم صهیونیستی  ادامه داد: گروسی بلافاصله بعد از ایران به رژیم صهیونیستی سفر کرد که منجر به صدور قطعنامه علیه ایران توسط آژانس شد، همین موضوع شائبه‌های تاثیرپذیری آژانس از رژیم صهیونیستی را افزایش داد که در تضاد با سیاست های بی طرفی آژانس انرزی اتمی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: قطعنامه آژانس اتمی بسیار ضعیف بوده و الزام آورنیست،  اهداف آن همکاری بیشتر ایران با آژانس، فشار حداکثری و تاثیر منفی بر وضعیت اقتصادی داخل کشور است.

وی در مورد قطعنامه آژانس انرژی اتمی علیه ایران، افزود: یکی دیگر از اهداف این قطعنامه تولید قدرت برای کشورهای عضو برجام در جهت امتیاز گرفتن از ایران در ادامه مذاکرات است، این کشورها با سو استفاده از این موضوع در تلاشند تا ایران از مواضع و خطوط قرمز خود در برجام کوتاه بیاید.

* تیم مذاکره کننده ایران از مواضع خود کوتاه نیاید

کاظمی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران نباید زیر بار فشار این قطعنامه‌ها از مواضع خود کوتاه بیاید و باید محکم و استوار از حقوق ملت در برابر کشورهای بیگانه دفاع کند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به نقش جنبش دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی حامی مواضع درست و ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر بیگانگان خواهد بود و اجازه نخواهد داد این کشورها با سو استفاده از وضعیت اقتصادی کشور به اهداف شوم خود برسند.

به گزارش فارس، چهارشنبه شب هفته گذشته، قطعنامه پیشنهادی آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود مخالفت روسیه و چین به تصویب شورای حکام رسید. 

در واکنش، ایران اعلام کرد فعالیت‌ برخی دوربین‌های فرا‌پادمانی را در تأسیسات هسته‌ای خود متوقف می‌کند.

نظارت‌های فراپادمانی شامل نظارت‌های مربوط به پروتکل‌الحاقی و نظارت‌هایی است که تحت عنوان اقدامات شفا‌ف‌ساز، ایران در برجام به آن‌ها متعهد شده است.

پروتکل الحاقی به «معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» (NPT) سندی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هدف از طراحی آن را ترغیب اعضا به جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای عنوان کرده است. این سند، بازرسی را حق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معرفی می‌کند.

اقدامات شفاف‌ساز نیز شامل موارد ذیل است:

۱- ارایه گزارش وضعیت هسته‌ای ایران به شورای حکام و شورای‌امنیت‌سازمان‌ملل.

۲- ۱۵سال اجازه دسترسی روزانه به سایت فردو جهت اطلاع از مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده.

۳- اجازه اندازه‌گیری آن‌لاین غنی‌سازی و پلمب الکترونیکی تا ابد.

۴- ۱۵سال نظارت بر موجودی سانتریفیوژ‌ها در انبار و زیرساخت‌های آن‌ها.

۵- ۲۰سال نظارت بر موجودی روتور‌ها و بیلوزها.

۶- ۲۰سال نظارت بر معادن سنگ کنستانتره و جابجایی آن‌ها.

۷- صدور ویزای طولانی‌مدت (۱۵سال یا بیشتر) برای ماموران آژانس و تهیه مکان مناسب کنار سایت‌ها برای آن‌ها و استقرار کامل آن‌ها در ایران.

۸- ارتقای تعداد بازرسان آژانس به ۱۳۰ تا ۱۵۰نفر پس از ۹ماه از اجرای برجام.

۹- نظارت شبانه‌روزی و کامل بر فعالیت‌های ایران.

۱۱- نصب تجهیزات مدرن برای نظارت.

۱۲- دسترسی به اماکن نظامی.

۱۳- دسترسی به افراد.

۱۴- نظارت کامل بر مواد و تجهیزات دومنظوره.

۱۵- اخذ مجوز از کمیسیون مشترک و شورای‌امنیت سازمان ملل جهت واردات اقلام دومنظوره و پذیرش نظارت کشور صادرکننده بر استفاده نهایی آن تجهیزات در ایران.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول