اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله پس از 43 روز از هند به کابل بازگشت

رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان که به مناسبت عیدسعید فطر و برای دیدار با خانواده به هند سفر کرده بود، صبح امروز به افغانستان بازگشت.

عبدالله پس از 43 روز از هند به کابل بازگشت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان امروز (شنبه) پس از یک سفر ۴۳ روزه از هند، دوباره به کابل بازگشت. 

عبدالله در فرودگاه کابل گفت: «آرزو دارم که همه مردم افغانستان در آرامی، در سایه عدالت و در فضای خوب در کشور خود بتوانند زندگی کنند.»

وی از مسئولان دولت موقت طالبان نیز خواست در این راستا تلاش کنند. 

 

 

 

طالبان به عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان که بعد از سقوط حکومت پیشین افغانستان از معدود سیاستمدارنی بود که در کابل ماند، پس از 8 ماه اجازه خروج داد.

عبدالله در عید سعید فطر و در توئیتر خود ضمن تایید این خبر نوشت: در روزهای عید در سفر شخصی بیرون از افغانستان در کنار خانواده‌اش خواهم بود. خانواده عبدالله در طول سال‌های گذشته در هند زندگی می‌کنند.

حامد کرزی و عبدالله عبدالله به‌دنبال تحولات سیاسی سال گذشته افغانستان و به‌قدرت رسیدن دوباره طالبان در پیامی ویدئویی اعلام کردند که از افغانستان خارج نخواهند شد.

همزمان با صدور مجوز سفر طالبان به عبدالله، این گروه اجازه حضور حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان را برای شرکت در مراسم درگذشت حاکم سابق امارات ندادند.

قرار بود کرزی در مراسم ختم رییس حکومت امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی شرکت کند و برای سفر او، سفارت امارات متحده عربی در کابل نیز آمادگی‌های لازم را کسب کرده بود.

بازگشت عبدالله به کابل در حالی صورت می‌گیرد که طالبان کمیسیونی را برای ارتباط و بازگشت مقامات دولت قبل تشکیل داده است. 

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان به منظور ارتباط با رهبران سیاسی و نخبگان این کشور که به دنبال تحولات اخیر به خارج سفر کردند، از سوی طالبان تشکیل شده و قرار است فعالیت این کمیسیون تشدید شود.

به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان برخی از سیاسیون و تجار این کشور به خارج از کشور سفر کردند، این در حالی است که بسیاری از مقامات ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه خواستار بازگشت نخبگان و رهبران سیاسی دولت گذشته به افغانستان بوده و امنیت و عزت آنها تامین خواهد شد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول