اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

در دست بررسی بودن علت آتش‌سوزی در میانکاله

رئیس حیات وحش میانکاله از مهار کامل آتش در میانکاله خبر داد و گفت: علت و مساحت نهایی این آتش‌سوزی در میانکاله توسط کارشناسان در دست بررسی است و با پایان یافتن بررسی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

در دست بررسی بودن علت آتش‌سوزی در میانکاله

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علی کلانه رئیس حیات وحش میانکاله در جمع خبرنگاران درباره آتش‌سوزی زیستگاه پرندگان در میانکاله اظهار کرد: بخشی از محدوده ساحلی میانکاله و ضلع شمالی میانکاله از ساعت ۲۱ پنج‌شنبه شب طعمه حریق که با تلاش همه‌جانبه این آتش مهار شده است.

وی افزود: با تلاش محیط‌بانان، مأموران منابع طبیعی و آتش‌نشانان بهشهر و نکا و بالگردهای آتش‌نشان مدیریت بحران مازندران این آتش روز جمعه به طور کامل مهار شد.

رئیس حیات وحش میانکاله با بیان اینکه مساحت دقیق آتش‌سوزی در حال بررسی است؛ خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی پنج‌شنبه شب که تا روز جمعه ادامه داشت به طور کامل مهار شد و میزان خسارت با نقشه‌برداری‌های میدانی در دست بررسی است.

کلانه گفت: در این آتش‌سوزی بخش وسیعی از مناطق علفی میانکاله شامل سازیل و تمشک در آتش سوخت و به درختان و درخچه‌های انار آسیبی وارد نشد.

وی در مورد علت این حادثه و آتش‌سوزی اظهار کرد: عمده علت آتش‌سوزی‌های در میانکاله علت انسانی است و عمدی بودن این آتش‌سوزی در میانکاله وجود دارد که این مسأله هم در دست بررسی است.

رئیس حیات وحش میانکاله افزود: علت و مساحت نهایی این آتش‌سوزی در میانکاله توسط کارشناسان در دست بررسی است و با پایان یافتن بررسی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: در سال جاری ۵ فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که تاکنون ۸.۵ هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخت و این در حالیست که در سال گذشته ۴۲ فقره آتش‌سوزی در منطقه رخ داد و ۴۵۰ هکتار از میانکاله در آتش سوخته بود.

به گزارش فارس، اگرچه ششمین آتش‌سوزی سال جاری در میانکاله با تلاش همه‌جانبه مهار شده است؛ اما نیاز این پناهگاه و زیستگاه پرندگان و جانداران همچنان نیازمند پایگاه اطفای حریق است که در سفر رئیس‌جمهور به مازندران و بازدید از میانکاله مقرر شد راه‌اندازی شود که هنوز این مهم به سرانجام نرسید.

تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شهرستان بهشهر در شرق مازندران و در حاشیه دریای خزر و در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده که به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مناسب مهم‌ترین زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول