اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در حوزه فرش دست‌بافت/ پیگیری جدی بیمه بافندگان

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تامین تجهیزات مناسب و جذب سرمایه‌گذار در حوزه فرش دستباف تاکید کرد .

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در حوزه فرش دست‌بافت/ پیگیری جدی بیمه بافندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدمهدی صالحی در بازدید از  دو کارگاه تولیدی فرش دستباف در یاسوج گفت: فرش دستباف ایرانی شهرتی جهانی دارد و با توجه به اینکه تار و پود این فرش‌ها با دستان زحمتکش و هنرمند ایرانی بافته شده و آمیزه‌ای از هنر و صنعت ایرانی است، ارزشمندترین انتخاب برای هر خانه است.

 

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد  افزود: همه مسئولان باید تلاش کنند این هنر و صنعت که هویت ملی ایرانی است، کم اهمیت جلوه داده نشود و با بهترین کیفیت این نماد ملی را به جهان صادر کنیم.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تامین تجهیزات مناسب، جذب سرمایه‌گذار خوب برای حمایت و راه‌اندازی بهتر کارگاه‌ها، ایجاد نمایشگاه‌های دائم در سطح استان و معرفی فرش استان از طریق تبلیغات مختلف می‌تواند به توسعه صنعت فرش از لحاظ اشتغال‌زایی و اقتصادی کمک بزرگی کند.

مدیر کارگاه بافندگی فرش بهارستان به نمایندگی از بافندگان در این بازدید گفت: عمده مشکلات ما در زمینه کمبود فضای مناسب، نبود دستگاه‌های شور و پرداخت، نبود کارگاه رنگرزی در استان و به ویژه بیمه بافندگان است که انتظار داریم مسئولان استان به این کارگاه‌ها و مشکلات آنها رسیدگی کرده و ما را حمایت کنند.

 

گفتنی است؛ بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد پس از بازدید و شنیدن مشکلات کارگاه‌های بافندگی بهارستان و نقش‌آفرینان بویراحمد، با برگزاری نشستی مشترک با سرپرست صنعت معدن و تجارت استان، سربازرس گروه تولید و توسعه بازرسی‌کل استان، معاون بازرگانی داخلی توسعه و تجارت صنعت معدن و تجارت، و مسئول حوزه فرش صنعت معدن و تجارت استان خواستار رفع مشکلات بافندگان شد.

در این میان سرپرست صنعت معدن و تجارت استان از پیگیری و نظارت سازمان بازرسی در همه زمینه‌ها از جمله اهمیت به بافندگان فرش و برجسته کردن این صنعت مهم تقدیر کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات مطرح شده را حل کنیم.

در این نشست همچنین مقرر شد مشکل بیمه بافندگان به صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول