اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبکه 12 رژیم صهیونیستی: اسرائیل در بحرین و امارات رادار مستقر کرده است

طبق گزارش یک شبکه عبری‌زبان، رژیم صهیونیستی مدتی است در برخی کشورهای غرب آسیا از جمله بحرین و امارات، رادار ضد هوایی مستقر کرده است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی: اسرائیل در بحرین و امارات رادار مستقر کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شده است رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای عربی غرب آسیا از جمله امارات و بحرین رادار ضد هوایی برای مقابله با آن‌چه «تهدیدات موشکی ایران» خوانده شده، مستقر کرده است.

به نوشته الجزیره،  این سامانه در چارچوب ایجاد یک سیستم فراگیر هشدار زودهنگام مستقر شده است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده است که این سامانه رادار چند ماه پیش توانسته بود یک پهپاد ایرانی که به سمت سرزمین اشغالی به پرواز در آمده بود را شناسایی کند.

به گزارش این شبکه ایالات متحده آمریکا نیز تلاش دارد تا یک پیمان امنیتی با حضور رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خلیج فارس حتی آن‌هایی که وارد روند سازش نشده‌اند، به وجود بیاورد.

نشریه «وال استریت ژورنال» روز پنجشنبه مدعی شد که قرار است طرحی در کنگره آمریکا ارائه شود که هدف آن الزام پنتاگون به همکاری با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی سازش کننده با این رژیم است تا پدافند هوایی آن‌ها یکپارچه و هماهنگ شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این لایحه جدیدترین تلاش آمریکا برای تقویت همکاری نظامی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای سازش‌گر و هماهنگی آن‌ها جهت «مقابله با تهدیدات از جانب ایران» است.

بر این، اساس، پنتاگون ۱۸۰ روز از زمان تصویب لایحه مذکور فرصت خواهد داشت تا راهبردی را تعیین کند که طبق آن «رویکردی در قبال ایجاد سامانه دفاع موشکی و هوایی هماهنگ» اتخاذ شود.

وال استریت ژورنال نوشت توانسته به متن این طرح دست پیدا کند. در این طرح اسامی کشورهای عربستان سعودی، قطر و چهار عضو دیگر شورای همکاری‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین مصر، عراق، رژیم صهیونیستی و اردن ذکر شده است.

در این میان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز پنج‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد ابوظبی شد و با محمد بن زاید دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رسانه‌های عبری‌زبان در این باره نوشتند که این سفر در پی توسعه توان هسته‌ای ایران صورت پذیرفته است.

همزمان رسانه‌های عبری و عربی طی چند روز گذشته با انتشار اخباری اذعان می‌کنند که روابط سیاسی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شاهد پیشرفتی قابل‌توجه بوده و احتمال عادی‌سازی روابط بین ریاض-تل‌آویو وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م/ ت 324

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول