اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولیانوف: شانس احیای برجام وجود دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی درباره ارزیابی خود از احتمال احیای برجام در زمان کنونی گفت این شانس همیشه وجود دارد.

اولیانوف: شانس احیای برجام وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به سوال خبرنگار حوزه خاورمیانه روزنامه انگلیسی «تلگراف» درباره ارزیابی وی از احتمال احیای برجام در زمان کنونی پاسخ داد.

دیپلمات روس در توییتی نوشت: این شانس همیشه وجود دارد. قطعاً زود است که بگوییم این توافق مرده است. در وضعیت بن‌بست قرار دارد که به احتمال زیاد پس از تصویب قطعنامه نابخردانه و غیرسازنده در ارتباط با ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این وضعیت تا مدتی مشخص ادامه خواهد یافت.

او همچنین در توییتی دیگر نوشت: چهارمین ماه وقفه در مذاکرات وین درباره برجام از امروز آغاز شد. زمانی طولانی. 

اولیانوف بعد از اقدام ضد ایرانی کشورهای غربی در شورای حکام آژانس اتمی در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» گفت با وجود صدور قطعنامه علیه ایران، همچنان می‌توان مذاکرات هسته‌ای با ایران را به نتیجه رساند.

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از آن هم قطعنامه تصویب‌شده در شورای حکام آژانس را «احمقانه» توصیف و بار دیگر از غربی‌ها بابت انتخاب این مسیر به شدت انتقاد کرد. اولیانوف در اشاره به اقدامات جبرانی جدید ایران در توییتر نوشت: جدیدترین خبرها از ایران را شنیدید؟ حالا فهمیدید چرا روسیه دیروز به قطعنامه احمقانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران رأی مخالف داد؟ متأسفانه، همتایان غربی ما نشان می‌دهند هیچ درکی از وضعیتی که در آن قرار داریم ندارند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه (۱۸ خرداد/ ۸ ژوئن)  قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رساند.

سازمان انرژی اتمی ایران ساعاتی قبل از تصویب این قطعنامه با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فرا‌پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول