اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

آخرین خبرها از درخواست اعتراض متقاضیان یارانه/ بزودی امکان ثبت درخواست در سامانه حمایتی فراهم می‌شود

معاون رفاه وزارت تعاون با بیان جزئیات آخرین مراحل ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه معیشتی گفت:‌ بزودی سامانه‌ای برای ثبت دلایل اعتراض کمک معیشتی فعال می‌شود.

آخرین خبرها از درخواست اعتراض متقاضیان یارانه/ بزودی امکان ثبت درخواست در سامانه حمایتی فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داریوش ابوحمزه امروز در جمع خبرنگاران در مورد این که از مهلت یک ماهه رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین تکلیف تقاضا برای بازبینی دهک‌های یارانه‌ای چند روز باقی مانده است، آیا نتایج درخواستها اعلام می‌شود، گفت: اگر اطلاعات باقیمانده متقاضیان به دست ما برسد، طی چند روز آینده نتایج را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: در درجه اول نیازمند فرآیند تعاملی هستیم، در این زمینه به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که کسانی که به وضعیت دهک بندی و اقتصادی خانوار خود اعتراض دارند، دلایل خود را در آن عنوان کنند.

وی گفت: در حال حاضر امکان درج دلایل اعتراض به دهک‌بندی وجود ندارد و فقط تقاضای فرد برای بازبینی دهک مطرح می‌شود، اما به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که فرد بتواند دلیل اعتراض به دهک‌بندی خود را اعلام کند.

وی گفت:‌ اگر در مورد ویژگی درآمد یا اوضاع اقتصادی خانوار فرد معترض است، فعلاً نمی‌تواند دلایل خود را ثبت کند، اما به زودی سامانه‌ای رونمایی می‌شود که فرد دلایل و مدارک خود برای اعتراض را بارگذاری می‌کند و همه اطلاعات خانوار در این سامانه به روز رسانی می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان را به روز کرده‌ایم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و داده‌های اطلاعات اقتصادی خانوار از دستگاه‌های مختلف دریافت شده و تقریباً سامانه داده‌های اقتصادی 95 درصد کامل شده است. فقط یکی دو اطلاع مورد نیاز است تا این سامانه تکمیل شود، به محض اینکه باقیمانده اطلاعات باقیمانده تکمیل شود، سامانه ما رونمایی می‌شود و پاسخ درخواست بازبینی مردم را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: سایت طراحی شده در وزارت کار از دو هفته قبل آماده شده است، اگر منتظر 5 درصد اطلاعات سایر دستگاه‌ها نبودیم آن را رونمایی می‌کردیم، اما نگران هستیم که آرامش ذهنی مردم به هم بریزد و نارضایتی به وجود بیاید، زیرا باید اطلاعات پایگاه‌های اطلاعات اقتصادی به روز باشد.

معاون رفاه وزارت تعاون گفت: ما اطلاعات اندازه و بُعد خانوار را از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گیریم که در این زمینه دو قسمت هستند، کسانی که تا کنون یارانه نگرفته‌اند و همچنین کسانی که خانوار آنها تفکیک شده است، یعنی مثلا فرزند خانوار ازدواج کرده و باید خانوار جدیدی تشکیل شود که این فهرست باید از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ما اعلام شود.

ابوحمزه گفت:‌گلایه‌های مردم در بخش یارانه به دو بخش تقسیم می‌شود عده‌ای می‌گویند اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان به روز نیست که ما این اطلاعات را از دستگاه‌های مختلف دریافت کرده و به روزرسانی کردیم، همچنین عده‌ای دیگر می‌گویند مثلا فرزند خانواده متأهل شده و باید جداسازی خانوار صورت گیرد که بعد از اینکه در دفاتر پلیس +10 جداسازی خانوار صورت گرفت، باید لیست خانوارهای جدید از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ما اعلام شود تا خانوارهای جدید را بر اساس اطلاعات اقتصادی پایگاه رفاه ایرانیان دهک‌بندی کنیم.

وی گفت:‌ در این مرحله نیازمند اطلاعات به روز دستگاه‌های مختلف هستیم.

ابوحمزه همچنین گفت:‌ از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سایت ثبت اعتراض آماده است، اما فعلا نمی‌توانیم تاریخ دقیق بگوییم که چه زمانی رونمایی می‌شود، تمام تلاش ما این است که به مهلت یک ماهه که رئیس‌جمهور اعلام کرده برسد.

معاون رفاه وزارت تعاون در مورد آمار کسانی که به سامانه حمایتی مراجعه کردند، گفت: تا کنون بیش از 4 میلیون نفر اعتراض خود را ثبت کردند که اسامی آنها از طریق لیستی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد و در این زمینه کمک معیشتی یک ماه برای آنها واریز شده، اما فعلا مسدود است و با تصمیم دولت مسدودی رفع خواهد شد که هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

وی در مورد یارانه جدید خرداد ماه و یارانه کسانی که اعتراض خود را در سامانه حمایتی ثبت کردند گفت:‌برای کسانی که اعتراض ثبت کردند باید دولت تصمیم بگیرد و طبق دستور رئیس‌جمهور باید دقت‌ها را بالا ببریم و دهک‌بندی با دقت بیشتر انجام شود. ابتدا باید داده‌های اقتصادی به روز باشد که ما آخرین بروزرسانی را تا اواسط اردیبهشت‌ ماه داده‌ها به روزرسانی شده است.

وی گفت:‌خانوارهایی که دارای معلول و یا بیمار خاص هستند اطلاعات آنها در این سامانه وجود دارد و در تعامل با دستگاه‌های مختلف، تدابیری می‌اندیشیم. همچنین برای کسانی که از حساب شخصی خود برای کار شرکت استفاده می‌کنند، باید حساب شخصی از حساب تجاری جدا شود و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت فراخوانی بدهیم مردم وارد سایت جدید شوند و اسناد خود برای جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری را ارائه کنند.

معاون رفاه وزارت تعاون همچنین گفت:‌ مردم نباید حساب شخصی خود را در اختیار افراد دیگر و یا شرکت‌ها قرار دهند برخی از کارمندان در یک اداره و یا شرکت سمت کارپرداز دارند در سامانه جدید باید حساب فردی و اداری یا تجاری جدا شوند یا برخی از افراد ادعا می‌کردند، اطلاعات اقتصادی آنها صحیح نیست، در حالی که اطلاعات بانکی از وضعیت درآمد خانوار صحیح است و بروزرسانی شده، مثلا ممکن است در اطلاعات اقتصادی یک خانوار دو خودرو ثبت شده باشد، در حالی که یک خودرو را به روش قولنامه‌ای فروخته است که باید برای فروش حتما انتقال قطعی با سند صورت بگیرد. در حال حاضر سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار به روز است و بعید است چنین مشکلی وجود داشته باشد.

ابوحمزه گفت: 4 میلیون نفری که اعتراض خود به دهک‌بندی را ثبت کرده‌اند، برای ما در اولویت قرار داشتند، اما چه اطلاعات مبنای تصمیم‌گیری ما قرار می‌گیرد، ما به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم و فراخوان برای بارگذاری اسناد و مدارک به متقاضیان می‌دهیم.

 وی در مورد آزمون وسع برای متقاضیان یارانه نیز گفت: آزمون وسع افراد قبلاً انجام شده و برای سایت جدید فراخوان جدید خواهیم داد و بر اساس اطلاعات جدید آزمون وسع برگزار می‌‌شود.

معاون رفاه وزارت تعاون اظهار امیدواریکرد: ظرف چند روز آینده سامانه جدید رونمایی شود که افراد با کدملی وارد سایت شوند و اطلاعات و اسناد و مدارک مبنی بر اطلاعات خانوار خود را در آن بارگذاری کنند.

وی همچنین در مورد اینکه مردم می‌گویند، چرا کسانی که دارای چند آپارتمان و یا املاک مختلف هستند، یارانه می‌گیرند، اما یک خانوار به صرف داشتن دو خودرو حذف می‌شوند، گفت: ما متولی ثبت املاک نیستیم و اطلاعات املاک در کشور خیلی دقیق نیست، در شهرهای کوچک عمده معاملات املاک با قولنامه انجام می‌شود که در جایی ثبت نمی‌شود و در همه شهرها سند تک‌برگی وجود ندارد، اگر برمبنای آپارتمان و ملک تصمیم‌گیری می‌شد،‌ممکن است به خاطر نقص اطلاعات، عدالت برای همه رعایت نشود، بنابراین فعلاً اطلاعات مجموع درآمد خانوار و تعداد خودرو مدنظر قرار می‌گیرد.

ابوحمزه همچنین گفت:‌سامانه حمایتی برای ثبت اعتراض مردم همچنان باز است و فعلاً سامانه حمایتی را نمی‌بندیم.

انتهای پیام/ ت 384

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول