اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهبود پالایشگاه‌ها نیازمند ۱۳ هزار میلیارد اعتبار است

مدیر هماهنگی و نظارت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: بسیاری از پالایشگاه های کشور در زمینه تولید نفت کوره نیازمند اصلاح روند تولید هستند که این اصلاح و بهبود شرایط نیاز به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

بهبود پالایشگاه‌ها نیازمند ۱۳ هزار میلیارد اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سیستم پایش آنلاین پارامترهای محیط زیستی گاز خروجی از دودکش های کوره های منطقه جنوبی پالایشگاه تهران ظهر امروز طی مراسمی با حضور مسؤولان مربوطه نصب و مستقر شد که در این راستا ۹ دستگاه پایش آنلاین حرارتی در کنار کوره های پالایشگاه نفت نصب شد تا به صورت آنلاین میزان تولید گرما و آلاینده ها را رصد و اعلام کند.

سعید مداح مروج مدیر هماهنگی و نظارت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور در این مراسم اظهار کرد: پالایشگاه نفت تهران به رغم گذشت بیش از ۵۰ سال از آغاز فعالیت آن سال به سال در راستای بهبود عملکرد خود و کاهش آلاینده های محیط زیستی تلاش کرده است.

وی گفت: ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید سوخت کشور در مناطق و پالایشگاه‌های ساحلی است که بخشی از تولیدات آن ساده و بخش دیگر نیز در سطح مناطق مرکزی کشور توزیع می شود.

مدیرهماهنگی و نظارت شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: بسیاری از پالایشگاه های کشور در زمینه تولید نفت کوره نیازمند اصلاح روند تولید هستند که این اصلاح و بهبود شرایط نیاز به ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. 

مداح مروج ادامه داد: امروز در زمینه سوخت مشکل آلودگی نداریم بلکه مسئله مربوط به زیرساخت ها و آسفالت کشور است.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی در پالایشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

حامد آرمان فر مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: این پالایشگاه به تنهایی ۱۵ درصد از سهم انرژی سوخت کشور را تامین می‌کند و ۵۰ درصد از تولید سهم سوخت هوایی کشوری نیز بر عهده این پالایشگاه است.

وی توجه به شاخص‌های محیط زیست را یکی از اولویت های کار پالایشگاه اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه در ۴۰۰ هکتار فضا تشکیل شده که ۲۵۰ هکتار معادل ۷۰ درصد مساحت آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد و این میزان فضای سبز در نوع خود یک رکورد در جهان به شمار می‌آید.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تاکید کرد: باید به تدریج به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی و توانگری پالایشگاه رفت لذا در تلاش هستیم تا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی را راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص راه اندازی ایستگاه پایش هوا در باقرشهر اعلام کرد: اکنون برای راه‌اندازی این ایستگاه پایش نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

سیاست‌های مصرف سوخت کشور به میزان کافی کارآمد نبوده

داریوش گل علیزاده مدیرکل هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: باید بپذیریم که سیاست‌های مصرف سوخت کشور به میزان کافی کارآمد نبوده و امروز باید در ادامه استفاده و بهره‌گیری از این سیاست‌ها بازنگری داشته باشیم.

وی گفت: سیاست‌های کنونی مصرف سوخت علاوه بر آن که منجر به افزایش مصرف سوخت در کشور شده آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها را نیز به دنبال داشته است.

مدیرکل هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: باید فرایندهای کنونی اصلاح شود و به سمت کاهش مصرف در منابع متحرک برویم.

گل علیزاده افزود: بنا بود از سال ۱۴۰۱ استفاده از سوخت یورو ۶ در مدار بهره‌برداری قرار گیرد که متأسفانه وزارت نفت اعلام کرد چهار سال برای رسیدن به این نقطه زمان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در پالایشگاه انتظار داریم که محصولات تولیدی کمترین آسیب را به محیط زیست برساند اگر چه برنامه هایی در زمینه کاهش آلاینده‌ها دارند اما این میزان آنچنان که باید و شاید کافی نیست.

مدیرکل هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه اغلب پالایشگاه ها توسط مراکز انسانی محاط شده‌اند گفت: در روند توسعه شهرها و پیش بینی های آینده نگرانی نداریم از همین رو در اغلب اوقات منافع کوتاه مدت را بر منافع بلندمدت ترجیح می‌دهیم و این نوع تصمیم ها گاه خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

گل علیزاده با اشاره به ظرفیت بالای ایران در زمینه تولید سوخت های تجدید پذیر افزود: می‌توان از توان نیروگاه های خورشیدی و بادی برای تولید برق در کشور بهره گرفت و میزان استفاده از سوخت های فسیلی و منابع تجدید ناپذیر را به حداقل رساند.

وی در خصوص آخرین توافقات انجام شده در خصوص لغو قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت نیز اعلام کرد: سازمان محیط زیست با لغو این قانون و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید موافق نیست اما با توسعه واحدهای تولیدی موجود موافق است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول