اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در راستای طرح «آجر به آجر» آغاز شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: همزمان با دهه کرامت و ترویج فرهنگ متعالی رضوی و فاطمی، در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی «آجر به آجر» و با هدف جلب مشارکت‌های خرد مردمی در عرصه مدرسه‌سازی پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» آغاز شد.

پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» در راستای طرح «آجر به آجر» آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا تقی‌پور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» با نیت ادای ارادت به پیشگاه پر برکت ثامن الحجج (ع) اجرا می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر حرم رضوی (ع)، حجج الاسلام و المسلمین شهیدان دارایی و اصلانی، گفت: جامعه هدف اصلی در این پویش دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه، و یادآوری جایگاه رفیع مدرسه و دانش اندوزی در نزد خداوند متعال است که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور، با بیان اینکه پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» طی دوسال اجرا می‌شود، اضافه کرد: ان‌شاءالله مبالغ جمع‌آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم، صرف ساخت هشت مدرسه دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور خواهد شد.

تقی‌پور خاطر نشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ‌ مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شوند؛ به همین منظور در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی بر اساس گسترش مشارکت‌های خرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

وی افزود: لازمه این امر در گام نخست دغدغه‌مند ساختن نسل‌های مختلف و به خصوص دانش آموزان آینده ساز در حوزه مدرسه‌سازی و فرهنگ ایثار و نیکوکاری و بزرگداشت شعائر دینی است که با توجه به مقوله جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، «فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی» در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان و نیک اندیشان می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایتajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

گفتنی است، پیش از این پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه های ایران فرزندمن»، «آجرهای مهربانی» و «به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است و بیش از یک و نیم میلیون نفر از هموطنان نیک اندیش در آن مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول