اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جشن و شادمانی ساکنان بغداد در سالگرد تأسیس الحشد الشعبی

شمار زیادی از مردم بغداد به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس سازمان الحشد الشعبی، در خیابانهای این شهر، با در دست داشتن پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و الحشد، شادمانی کردند.

جشن و شادمانی ساکنان بغداد در سالگرد تأسیس الحشد الشعبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان بغداد به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به خیابانها ریختند و مشغول شادمانی شدند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز با انتشار تصاویری، گزارش داد، شهروندان بغداد، پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در دست داشتند.

به گزارش صابرین، این اقدام، در پاسخ به اقداماتی است که تهران و حزب الله در جریان حمله گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال مناطق گسترده‌ای از خاک این کشور انجام دادند.

 

الحشد الشعبی همچنین سال گذشته و در سالروز تأسیس خود، رژه‌ای برگزار کرد که در آن، مقامات لشکری و کشوری عراق از جمله مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور حضور داشتند.

 

این رژه در اردوگاه شهید «ابو منتظر المحمداوی» در دیالی واقع در شرق عراق برگزار شد. سالگرد تأسیس الحشد الشعبی همچنین با آغاز عملیات بزرگ آزادسازی عراق مصادف است.

الحشد الشعبی هشت سال پیش با فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان به منظور مبارزه با گروه تروریستی و در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.

 

تأسیس الحشد الشعبی در زمانی صورت گرفت که گروه تروریستی داعش بخشهای زیادی از عراق را در اشغال خود داشت و به نزدیکی بغداد نیز رسیده بود. الحشد متشکل از ۷۰ گروه است که برای آزادسازی عراق متحد شد.

 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول