اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: ریاض و ابوظبی در پی طولانی کردن حضور خود برای غارت یمن هستند

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که امارات و عربستان با سوء استفاده از جزایر و سواحل یمن، از آن در راستای منابع آمریکاییها، صهیونیستها و انگلیسیها استفاده می‌کنند.

صنعاء: ریاض و ابوظبی در پی طولانی کردن حضور خود برای غارت یمن هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالعزیر بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز شنبه میزبان «طارق سلام» استاندار عدن و «القعطبی علی حسین الفرجی» استاندار المهره بود.

شبکه خبری المسیره به نقل از بن حبتور گزارش داد، کشورهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده به هر نحوی قصد دارند که حضور خود را در یمن طولانی کنند تا بتوانند منابع و امکانات این کشور را غارت کنند.

وی تأکید کرد که امارات و عربستان همچنین با سوء استفاده از جزایر و سواحل یمن، از آن در راستای منابع آمریکاییها، صهیونیستها و انگلیسیها استفاده می‌کنند.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد، یمن با پرونده مبارزاتی و تاریخ خود که مبتنی بر مقاومت در برابر متجاوزان و اشغالگران است، می‌تواند اشغالگران نوین را اخراج و امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود را تضمین کند.

در این دیدار، وضعیت استانهای جنوبی یمن که در اشغال امارات و سعودی قرار دارد، بررسی شد. اختلاف و درگیری بین مزدوران دو کشور در جنوب یمن افزایش یافته و همین مسئله بر وضعیت امنیتی و خدماتی آن، تأثیر گذاشته است.

مسئولان یمنی همچنین روند گردآوری نیرو آماده شدن نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را بررسی کردند که نشانگر یک درگیری قریب‌الوقوع و شیوه خصمانه آنان علیه ملت یمن است.

در همین ارتباط، «احمد حجر» معاون وزیر دارایی یمن درباره آثار غارت یمن توسط ائتلاف سعودی گفت: «زیان انباشته ناشی از کاهش تولید ناخالص داخلی به ۱۶۰ میلیارد دلار می‌رسد. گزارش‌های بین المللی نشان می‌دهد که حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از سرمایه ملی یمن، از این کشور خارج شده است»(جزئیات بیشتر).

عربستان سعودی به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از فروردین ۱۳۹۴ جنگ همه جانبه‌ای علیه ملت یمن آغاز کردند، ولی هنوز نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول